Senaste nytt

Vilken enhet söker du resor med?

Vilken enhet söker du resor med?

  • Dator

    Votes: 30 88,2%
  • Smartphone

    Votes: 0 0,0%
  • Surfplatta

    Votes: 4 11,8%

  • Total voters
    34

nota bene

Medlem
Dator (laptop).

Smartphones tycker jag är bra när man inte har access till dator, men de är ganska små att använda för mer avancerade operationer, och avsaknaden av riktigt tangentbord gör att det går långsamt.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan inte annat än hålla med nota bene. Mobilen kan jag använda om jag är på språng för en snabb indikation, men annars måste man ju ha en dator och ITA Matrix. :)
 

miles

Medlem
On the fly, iPad mini. Annars dator. Telefonen har så liten skärm...eller är det jag som börjar se dåligt...
 
Fram tills för ett halvår sedan var det laptop. Numera har surfplattan tagit över. Smartphone är för smått - då måste jag leta upp läsglasögonen.
 

Dr. Miles

Expert
Kompatibilitet är största problemet. Många webbsidor använder Adobe Flash Player och/eller tunga Java Script så det inte fungerar på smartphone/surfplatta.

Enligt en annan japansk artikel, har en resbyrå ökat sin försäljning dubbelt efter de anpassade sin webbsida till mobil/surfplattvänlig format.
 
För mig hänger det på vilken typ av sökning som görs. En "snabb titt" i Hotels.com eller Kayak apparna för att få en överskådlig bild händer rätt ofta. Bokningen görs nästan uteslutande i datorn utöver exempelvis SAS app som jag faktiskt använder "hela vägen".
 

Senator

Moderator
Om jag verkligen söker detaljer som segment för segment tillgänglighet är det datorn som gäller. Jag använder ofta ITA Matrix appen för iPhone for vissa detaljer...
 

Treo

Medlem
Snabb "screening" via iPad, mer detaljerad sökning/planering senare via dator. Så antalet sökningar tror jag är större via iPad medan datorn "vinner" när det gäller tid ....
 
Toppen