Senaste nytt

Emirates: First Class från Arlanda dyrare fr o m juli

johhenrik

Medlem
Jag har kollat lite på First Class med Emirates. Jag har en resa till Shanghai i juli, så jag tänkte kolla priserna, men nu har de gått upp märkte jag. Nu kostar den resan ~35.000kr. Fortfarande ett bra pris, men det är ~35% mer än om jag gör samma resa i juni. Jag kollade även senare på året och det är samma pris där.

Resa påbörjad innan juli 2014: 26500kr
Resa påbörjad juli eller senare: 35000kr

Så nu är sötebrödsdagarna snart över. :) 26500kr kan jag nog få igenom, men jag kan inte motivera 35000kr tyvärr.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jo, jag kan allt lägga min resa en vecka tidigare, så för mig är det inga problem. Ville bara informera andra här. Är ju en ökning med ~35%, så vill man passa på så minskar fönstret.
 

AABack2ARN

Medlem
Nåja 26500 för betald biljett i First är väl nästan "gratis" i flygbolagens värld... I alla fall jämfört med vad det kan kosta.
 

johhenrik

Medlem
Nåja 26500 för betald biljett i First är väl nästan "gratis" i flygbolagens värld... I alla fall jämfört med vad det kan kosta.

Absolut, som jag sa ovan så är ju 35.000kr för ARN-DXB-PVG tur o retur väldigt bra också. Jag betalade 25.000kr för min förra biljett, innan de ökade bränsletillägget. Löjligt bra pris med tanke på att man fick 2st 6hr+ samt 2st 9hr+ flighter i F för det priset. Jag drack Cognac för minst 6000kr på den resan, samt massa annat gott. :p
 

henrik l

Medlem
Fortfarande ett bra pris, men mycket pengar. Men en intressant tanke, givet att kapaciteten finns, är att Gulfbolgen kanske kunde inse att det finns en liten nisch på den svenska marknaden som faktiskt har en betalningsvilja för F om priset är det rätta, d v s man kunde tjäna lite mera på marginalen. En vild tanke är att ex-ARN i F skulle kunna inta samman ställning som ex TPE och ICN har när det gäller bra priser till vissa destinationer i C:cool:
 
Toppen