Senaste nytt

Bra jobbat SAS!

Bryant

Medlem
Måste bara passa på att ge beröm!

Sitter på flygbussen efter en mileagerun till Gdansk t/r. Avgång kl 1300 och ankomst igen på ARN 1610. Jag hade laddat telefonen med boardingkort och hoppades på att Gdansk flygplats hade en enkel lösning på transit. (det har de inte. Ut och in igen vilket renderar i köer vid säkerhetskontrollen)

Nåväl, kl 1240 får vi informationen att flygplanet är trasigt (OY-KHM) men ett nytt plan väntar på oss vid gate 15A. Eftersom vi stod vid F33 så var det en bit att gå. Puschback 13:18, vid gate i GDN 14:28 och ordinarie avgångstid 14:55. Jag blev något stressad när jag insåg hur min transit skulle ske. 20 min efter att jag klivit av planet sitter jag återigen i min stol och får en del frågor av flygvärdinnorna som kände igen mig från nedresan.

Vi står vid gate igen på ARN 16:10, vilket är ordinarie ankomsttid! En eloge till SAS som erbjuder denna service. Jag är imponerad.
 

Jacob

Medlem
Helt rätt att ge lite beröm emellanåt, ibland klagas det lite väl mycket.

Vad sade kabinpersonalen när du kom ombord igen på exakt samma plan? :)
 

Bryant

Medlem
Jag klev på och sa, hej igen.De tittade lite konstigt och jag hörde hur de viskade "var inte han på flyget ner" :). Jag satt på 7a med en herre bredvid mig. Pursern frågade om jag ville sätta mig någon annanstans då det var många lediga platser. Senare kom en annan värdinna fram och frågade om jag var en kollega. Jag svarade nej och förklarade att jag var på "guldkortsjakt". :)
 
Toppen