Senaste nytt

British Airways börjar flyga A380 till Singapore

Från den 28:e Oktober 2014 så börjar British Airways flyga Singapore rutten med A380 tre gånger i veckan. British Airways övriga A380 rutter är Los Angeles, Hong Kong, Johannesburg och snart Washington DC (från 1:a September).

British Airways flyger A380 på BA11/BA12 flighterna på tisdag, torsdag och lördag från Heathrow respektive onsdag, fredag och söndag på returen.
 

Fredrik

Medlem
Betyder det här att flygen till Sydney försvinner(jag räknar med att de inte flygs med A380) eller är det en annan avgång som fortsätter till Sydney?
 

Senator

Moderator
Här är en bild på BAs A380 från Hong Kong som jag tog förra veckan...

photo.JPG

Gällande BA till SYD, så är det väl 2x flighter LHR-SIN och sedan 1x som går vidare?
 

ALU

Medlem
Åh f*n. Vad kör man vidare med då? Blir det Qantas om Ow medlem? En dummy bokning jag gjorde visade att BA 15 fortfarande går på Sydney?
 

Dr. Miles

Expert
Har för mig att jag har sett någonstans att alternativet skulle bli med CX HKG-SYD:confused:
Henrik är korrekt. Inget fel på CX:)
Jag hoppas att British Airways börjar codeshare med Cathay Pacific på London-Hong Kong, så att man kan flyga med Cathay Pacific istället för British Airways på sträckan.

Cathay Pacific har generellt dyrare biljett till Hong Kong än British Airways från Sverige.
 
Toppen