Senaste nytt

Transfer i Doha

Tjenare alla businessclass.se:are! ;)
Jag håller på att planera för en resa med Qatar och pröva deras nya b787-dreamliner (som jag aldrig har åkt). Jag tänkte mellanlanda i Doha och sedan vidare till DXB. Hur mycket tid behöver man som transfer i Doha (två Qatar flyg)? Räcker 45 minuter som bokningssystemet vill?

Tack på förhand
GILLARATTFLYGA
 

PG

Medlem
Har gjort den resan med en 15 minuters försening från Arlanda, mig plockade de upp vid fpl och körde mig till den andra kärran. Tycker nog ändå att det är rätt tight, även utan förseningar.....Doha är ju som det är med de relativt långa busstransfers mellan fpl och terminal.

edit.. Ska tillägga att jag inte hade något incheckat bagage...
 

johansch

Medlem
QR kör cirka ett dussin flighter DOH-DXB varje dag så om man missar anslutningen behöver man nog inte vänta så värst länge.
 

segra

Medlem
Har också gjort detta byte. I mitt fall så var det inga problem att hinna.
Men som johansch säger så går där flyg hela tiden DOH-DXB. Har en
bokning i Oktober men valde då längre tid då jag hoppas att den nya
flygplatsen HIA har öppnat. Tror inte QR har sparat på krutet när det
gäller loungerna i den.
 
Tjenare alla businessclass.se:are! ;)
Jag håller på att planera för en resa med Qatar och pröva deras nya b787-dreamliner (som jag aldrig har åkt). Jag tänkte mellanlanda i Doha och sedan vidare till DXB. Hur mycket tid behöver man som transfer i Doha (två Qatar flyg)? Räcker 45 minuter som bokningssystemet vill?

Tack på förhand
GILLARATTFLYGA

Kan säga direkt att 45min inte kommer räcka. Men å andra sidan om du flyger med samma bolag helavägen så är det upp till dem att fåihop din transfer. och det går många flyg mellan doha och dubai...so ska inte vara några problem.
 
Toppen