Senaste nytt

Euro Tier Points nivåerna förlängs ett år

Concorde

Founding Member
Official:

You may remember we wrote to you in 2012 to tell you about changes we were making to tier thresholds.

To be fair on everyone in the Executive Club, we wanted to align these so that no matter where a Member was in the world, they would need to earn the same number of Tier Points to achieve the same status.

This meant that for you to retain your status as a Gold Member in the future, you would have to increase the number of Tier Points you earned from 800 to 1,500 Tier Points. Realising that it might take a little time to adjust to this, we offered you two years to prepare for the change.

The two-year grace period has now ended, but we've decided to extend this for one more year until 1 March 2015. This is to allow you more time to adapt your flying to suit the new thresholds so that you can, if you wish, continue to enjoy all the benefits of your Gold membership.

We hope this extra year gives you the time you need.



Trevligt då blir renewed två månader in på medlems-året :)
 

gdaily

Medlem
Blir lite sur faktiskt, jag missade att komma in i "rätt grupp" med två månader, och har alltså 600 poäng till silver/1500 till guld.
 

Alx

Medlem
jag missade att komma in i "rätt grupp" med två månader, och har alltså 600 poäng till silver/1500 till guld.

Samma här! Är dock glad för alla som hamnade i "rätt grupp". Grattis till er!

Min egen "miss" förlåter jag med att de nya nivåerna heller inte är jättesvåra att uppnå de heller. Särskilt inte silvret som räcker långt det med.

Antar att BA tappade lite fler guldmedlemmar än vad man hade räknat med och därför väljer att utöka med ett år till! :rolleyes:
 

agehall

Medlem
Jag är sur på mig själv för att jag inte gick med i tid och flyttade min business till BA, men om det är 800, 1500 eller 2500TP spelar mig mindre roll - jag skulle se till att få ihop till Gold oavsett. Det som dock stör mig riktigt mycket är att man hänger på trenden att dela ut status för nästan ingenting.
 

Concorde

Founding Member
Nja, det har med all sannolikhet inget att göra med att man tappar Guld medlemmar: jag satt i möten med BAEC Augusti 2011 på Waterside och blev briefad inför förändringarna (NDA osv). Det är uttalat att fokus inte ligger på Europa, varav att höja gränsen och ev. tappa några trogna kunder var en liten risk man medvetet tog.

Snarare att formuleringen vid den ursprungliga förändringen var rejält öppen för missförstånd, dvs otydlig (se hur många trådar som dykt upp i detta ämne här och på FT), eller att man inte löst den tekniska biten.

Kicking the can down the road är min gissning.

Att man skulle oroa sig för att man tappar Guld Medlemmar är helt osant i detta sammanhang och att en inflation skulle infinna sig stämmer inte. BA Golds finns i femsiffrigt antal enligt mina källor. Tittar man på antalet invånare i GB samt storleken på BA är det inte så många. SAS EB Gold inom Skandinavien ligger också på högt femsiffrigt medlemskap. Där kan vi snacka inflation med tanke på upptagningsområdet.

Snarare tappar BA golds nu när BMI status Matcharna inte renewar.
Sist; att det är för lätt att få BA Gold? För vem då är en viktig fråga.

99% av BA's intäkter kommer från antingen corporate accounts som har varierande generösa policys (dvs alla dom som får status betalt av någon annan) eller semesterfirare som i majoritet köper Traveller klass biljetter och på sin höjd når Brons.
Måhända att resterande 1% är dårar som många här och tycker det är enkelt att nå 800TP eller 1500TP för den delen. Lägg till att dom flesta dessutom hamnar i kategorin corporate, dvs får status genom jobbet. Kanske lite väl magstarkt att gnälla över för många Guld då. ;)
 

gdaily

Medlem
Jag tillhör tyvärr den sista procenten, som får slita för att få ihop 600TPs (silver) för mina egna pengar.
Å andra sidan är jag extremt nöjd med silverkortet.
 

Concorde

Founding Member
Jag är en kombination med övervikt på privat spend så jag har viss förståelse, men samtidigt är det vårt eget beslut att lägga pengar på detta...
 

gdaily

Medlem
Jag är en kombination med övervikt på privat spend så jag har viss förståelse, men samtidigt är det vårt eget beslut att lägga pengar på detta...
Ja jag klagar inte, jag är lite avundsjuk bara :)
Hade jag haft nivån 800 till Guld så hade jag sett till att gnida in de sista 200 poängen. Till 1500 poäng kan jag inte nå.
 

henrik l

Medlem
Oups. Blir nog till att ompröva beslutet om en soft-landing kommande medlemsår. Håller redan på att planera ett TP-run med CX i april. Men det blir nog SUR den här gången i stället för CGK:cool:
 
Toppen