Senaste nytt

Glömde paddan på planet

Kustberg

Ny medlem
Glömde min padda i flygstolens ryggfickan häromdagen på väg till London med SAS. Kontaktade Heathrow flygplats enligt information på SAS hemsidan (SAS ansvarar inte för borttappade saker utan man ska kontakta flyplatsen man åker till).

Heathrow har inte hittat min padda och jag har en känsla av att den då låg kvar i fickan när min kärra flög vidare. Är det möjligt att spåra vart planet flög vidare efter London? Pratade med SAS kundservice och fick noll gehör.

Annars har den försvunnit hem med någon icke-snäll människa.
 
Ring till Sas-loungen på Heathrow och fråga om den finns där.

Glömde en gång datorn på planet till Heathrow och insåg detta alldeles för sent. Ringde allt och alla, och de som borde hjälpt till (Lost&Found på Heathrow) var så klart onåbara, men till slut hamnade datorn i loungen och låg där tills jag hämtade den dagen efter.
 

Holloman

Medlem
Du kan ju som sagt spåra vart planet tog vägen via Flightradar24. Har du kollat Arlandas hittegods,? Det finns ju enchans den hittats vid returen dit och de har ju en online sida har jag för mig.
 

Jensik

Medlem
Jag eller rättare sagt mina norska kollegor har stor erfarenhet av detta. Vår Oslochef är fenomenal på att tappa bort saker. Ibland hittar OSL/ARN/CPH/LHR (listan kan göras lång!) dem ibland hittar SAS dem (han tappar mobiler och allt möjligt annat ett par ggr om året). Jag skulle rekommenderar som tidigare sa att ringa till både LHR och SAS. SAS har lyckats få fram både mobiler och annat han har glömt. Vet inte om det har med att göra att han är EBP och de håller lite extra koll på honom, men de lyckas nästan alltid få fram hans glömda saker ;-)
 

Nemo

Medlem
Kanske dumt förslag men har du aktiverat "Hitta min iPhone/iPad" på den försvunna paddan?

https://www.apple.com/se/icloud/find-my-iphone.html

"När det känns som att något saknas.
Ingen fara. Om en av dina Apple-enheter saknas kan iCloud hjälpa dig att ta reda på var den är. Logga bara in på iCloud.com eller använd appen Hitta min iPhone för att visa din borttappade iPhone, iPad, iPod touch eller Mac på en karta. Med läget Förlorad kan du inte bara se var din enhet är, utan också spåra var den har varit och sedan bestämma vad du ska göra. Du kan låsa enheten direkt och skicka ett meddelande med ett kontaktnummer till den. Sedan kan personen som hittar enheten ringa dig från låsskärmen utan att komma åt resten av informationen."
 

ESSA

Medlem
Hoppas den kommer tillrätta!

Funderar på när genomskinliga stolsfickor installeras? Åtminstone den del där privata saker stoppas. Den tunnare med säkerhetsinfo/shop-häfte/aviationmagasin kan få vara separat.

Sen tror jag iof sig att det inte hjälper för vissa Oslo-chefer... ;-)
 

fcx

Medlem
Funderar på när genomskinliga stolsfickor installeras? Åtminstone den del där privata saker stoppas. Den tunnare med säkerhetsinfo/shop-häfte/aviationmagasin kan få vara separat.

En flygvärdinna gav mig rådet att aldrig lägga något i stolsfickan. Det enda som jag numera lägger där är dagstidningen...
 
Toppen