Senaste nytt

Eurobonus Mastercard årsavgiftskampanj

GVA380

Medlem
Jag postade detta på tidigare på Milepoint, men det är främst intressant för svenska EBMC kortinnehavare. SEB-kort stryker årsavgiften för EBMC om man också har ett EBDC (SEB-kort administrerar båda korten i Sverige). Jag har inte sett något skrivet om kampanjen tidigare (kampanj 7090 free for ever) - jag hörde det först genom bekanta och fick det sedan bekräftat av SEB-kort. Man kan ju tycka att kampanjen borde läggas in automatiskt för innehavare av båda korten, men det krävdes lite knappande av kundtjänst (som f.ö. inte var bekant med kampanjen utan först behövde kolla upp det hela).
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Detta gäller väl bara om man inte är Eurobonus Guld, då har väl alltid årsavgiten varit 0 kronor??
 

GVA380

Medlem
Nu är de mer bekanta med den. Ryktet går, tror jag. :)

:)

Och ändå har kampanjen funnits ganska länge (i vart fall några månader då jag först hörde talas om den och det tog nog ytterligare någon månad eller så innan jag kom för mig att ringa och höra efter)... inget de har gått ut med och spritt aktivt till sina kunder ...
 

lnixon

Medlem
inget de har gått ut med och spritt aktivt till sina kunder ...

Jag undrar om det här inte kommit till av något slags misstag. Det låter liksom lite för bra för att vara sant; gratis livstids mastercard för att jag har ett... diners card?
 

micke

Medlem
Jag minns att min fru fick nåt erbjudande om detta för ett tag sedan. Tror det fanns en bonus på 6000 poäng om hon ansökte.

Idag ringde jag själv in för att försöka få dem att att "bjuda på" årsavgiften. Men ikke. Det bästa de kunde komma upp med var halva avgiften. Då tackade jag nej och avslutade kortet. Men ingen nämnde något om kampanjen med Diners kortet som jag också har.

Funderade ett tag på om jag skulle ringa in och be dem att öppna kortet igen men jag tror att jag väntar på en ny kampanj. Synd bara att man missar bonuspoängen 17-19 juni.
 
Last edited:

ABO77

Medlem
Jag nappade på detta erbjudande förra året och kompletterade mitt EBDC med ett EBMC. på min senaste MC-faktura hade de dock lagt in en årsavgift på 395:-. Ett snabbt samtal till kundtjänst löste dock detta och jag skall nu slippa denna onödiga utgift i framtiden.

Kan m.a.o. vara värt att kolla upp att de verkligen håller vad de lovat.
 
Toppen