Senaste nytt

Air France Premium Economy - någon som har erfarenhet?

Sofia

Medlem
Hittar bra priser med AF i Premium Economy från Stockholm till Sydney senare i år. Sista benet trafikeras av China Southern Airlines.
Hittar ingen information nånstans här på BC så jag undrar om det är nån som har erfarenhet av AF och/eller China Southern i just PE. Tack!
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Det som är bra med AF Eco+ är maten och Sky Priority. Stolen är ok, större och mer komfort än eko. Lite mer benutrymme och den går att luta tillbaka lite mer. Det som skiljer sig mest kan jag tycka är maten. Jag skulle lägga till lite extra och åka business. Där kommer den stora skillnaden, speciellt med flat-bed. Har flugit AF Eco+ YUL-CDG och det är inget jag skulle lägga några extra resurser på.

Annars har Turkish en helt ok Eco+, flög Hong Kong - Istanbul i breda, moderna stolar som liknar gamla generationens business class.

Lycka till!
 

Sofia

Medlem
Några synpunkter på om AF Eco+ är bättre eller sämre än Thai Eco+? Jag har inte flugit varken eller så jag har ingen aning.
 

Dr. Miles

Expert
Några synpunkter på om AF Eco+ är bättre eller sämre än Thai Eco+? Jag har inte flugit varken eller så jag har ingen aning.

THAI Premium Economy har försvunnit när de la ner direktflyg till Los Angeles och New York.
Det som finns till Stockholm och Köpenhamn är inte riktig Premium Economy, utan snarare som Business class med begränsad förmåner (ingen lounge access, Economy class mat)
 
Toppen