Senaste nytt

4 dagars BA Business Class Sale FRÅN Sverige - BIlligt!

Homer

Medlem
desperation.....

kanske, kanske inte, det är ju en väldigt begränsad reseperiod då nästan inga affärsresenärer reser.
Dessutom har väl de flesta gjort sina planer för jul/nyår och det behövs sådana här priser för att man ska ändra sig i sista minuten.
Hoppas allt detta reande leder till överbokningar och op-up:s till F :)
 

Senator

Moderator
kanske, kanske inte, det är ju en väldigt begränsad reseperiod då nästan inga affärsresenärer reser.
Dessutom har väl de flesta gjort sina planer för jul/nyår och det behövs sådana här priser för att man ska ändra sig i sista minuten.
Hoppas allt detta reande leder till överbokningar och op-up:s till F :)

Sant, men detta är 3 försök att sälja samma stolar, till lite lägre pris på kort tid... Jag köpte min NYC resa redan i september, betalade lite mera men ok pris. Sitter redan i First :cool: på utresan

Nu har man i 4 dagars perioder från UK, sen USA, och nu resten av Europa försökt sälja dessa stolar.... så, lite desperat känns det med tanke på att det inte alls var så här förra året..
 

Magino

Medlem
Verkligen bra priser! Synd bara att man endast kan göra en resa under jul och nyår, och den är redan bokad sedan länge.
 

Homer

Medlem
Sant, men detta är 3 försök att sälja samma stolar, till lite lägre pris på kort tid... Jag köpte min NYC resa redan i september, betalade lite mera men ok pris. Sitter redan i First :cool: på utresan

Nu har man i 4 dagars perioder från UK, sen USA, och nu resten av Europa försökt sälja dessa stolar.... så, lite desperat känns det med tanke på att det inte alls var så här förra året..

Det kan ju också vara ett sätt att få SK och LH kramarna att prova på vad komfort innebär och att få dem beroende av AVIOS och sen, precis som med knark, höjer man priserna när de inte kan låta bli.:cool:

Samma destinationer är det ju inte riktigt, de har ju lagt till en massa i Karibien, fint alternativ till snöstorm och slask i NYC :p
 

Jacob

Medlem
Finns även en svensk pressrelease ute:

Låt flygturen bli en positiv del av resan, få ut mer av semestern och unna dig det där lilla extra. Fredag den 9 december lanserar British Airways sin största priskampanj på business class-biljetter – någonsin. Med upp till 40 procent nedsatta priser passar dessa flygturer alla plånböcker.

De kan väl aldrig ha suttit på samma flyg som du? Dessa välmående, utvilade och leende människor du ofta ser i ankomsthallen. Men det har de! Den stora skillnaden är att de ätit mat lagad av kockar i världsklass, haft kontroll över underhållningen ombord och de har sovit lugnt, utan stök och nackbesvär. De har helt enkelt flugit business class.

Även om de flesta är medvetna om fördelarna med att flyga business class, så är det inte alla som unnar sig den extra lyx det innebär att starta jobbresan, familjesemestern eller långhelgen utvilad, mätt och redo för nya intryck. Men nu har du chansen!Denna helg lanserar British Airways sitt stora julerbjudande, som även är den största kampanjen på business class-biljetter någonsin, genom att sänka priserna på Club World Longhaul Business Class biljetter med upp till 40 procent. Kampanjen varar från 9 december till och med måndag den 12 december. Erbjudandet gäller Club World biljetter som används perioden 19 december-2 januari. Kämpar du med kreativiteten på julklappsfronten? Varför inte överraska familjen med en tur till Barbados över julen? Eller fira nyårsafton i Tokyo med ett par vänner!


British Airways lanserar rekordbilliga biljetter: - Flyglyx för alla! | Cision Wire
 

Senator

Moderator
Ledsen Homer, men det luktar desperation i min värld.... Man har inte så många reor, på så kort tid för samma platser än om det är en kort tidsperiod. "Let's agree to disagree". :cool:
 
Toppen