Senaste nytt

Hilton Jumeriah Beach eller Hilton Dubai Creek?

gusten

Medlem
Får en natt i Dubai i nästa vecka (3 Mars) och är HHonors Diamond. Ankommer ganska sent och skall upp och jobba hyfsat tidigt, men vill ändå träffa rätt på hotellet: bör jag klippa Jumeriah Beach eller Dubai Creek?

tacksam för korta råd/erfarenheter.
 

johhenrik

Medlem
Det beror på. Det är omkring 15-20km mellan dem hotellen. Var är jobbet någonstans? Båda är bra hotell, men Jumeirah Beach är ju mer resort medan Dubai Creek är city hotel. Jag har bott jättemycket på Jumeirah Beach förr, under mina Hilton-dagar och blev alltid väldigt väl mottagen där. Nu är det dock många år sen.
 

gusten

Medlem
Det beror på. Det är omkring 15-20km mellan dem hotellen. Var är jobbet någonstans? Båda är bra hotell, men Jumeirah Beach är ju mer resort medan Dubai Creek är city hotel. Jag har bott jättemycket på Jumeirah Beach förr, under mina Hilton-dagar och blev alltid väldigt väl mottagen där. Nu är det dock många år sen.

Tydligen i DIFC (?) Dubai Internet City?, kontoret ligger tydligen granne med Ritz-Carlton.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Absolut, det är inget att fundera på. Du vill inte sitta i taxi morgon o kväll den vägen. Annars kan du alltid bo på InterContinental Festival City eller Crowne Plaza Festival City, båda är fantastiska hotell och så är du redan där. :)
 

johhenrik

Medlem
Err... Vänta, Internet City? Du skriver DIFC, vilket är Festival City, men du skriver ut Internet City... Om du jobbar i Internet City ska du absolut bo på Jumeirah, det är bara ett "stenkast" ifrån.
 

johhenrik

Medlem
Ledsen för allt spam här... Ritz-Carlton ligger nere vid Marinan vad jag vet. Eller finns det fler i Dubai? Isf är det Hilton Jumeirah du ska bo på, det är samma "gata" vill jag minnas. Har för mig man alltid åkte förbi det med taxin.
 

johhenrik

Medlem
DIFC är Financial Centre, du har rätt. Googlade lite och det ligger ett Ritz-Carlton där också. Well, då ska du bo på Hilton Dubai Creek tycker jag. Enkelt och snabbt att ta sig till och från ditt kontor då.
 

gusten

Medlem
Beklagar förvirringen! Tror att det är DIFC och det Ritz som ligger bredvid där. Återkommer med rapport - stort tack så här långt!
 
Toppen