Senaste nytt

Betala med faktura för företag?

johhenrik

Medlem
Vad är det för ökad kontroll man vill ha? Nu vet jag inte hur många ni är, men har ni problem med att folk reser utan att de ska det? Köper dyra biljetter när billigare finns? Svårt att kontera resorna, så man inte vet exakt vad som är resekostnader?

Hos oss hade vi en resebyrå och de redovisade alltid priset på resan, samt det billigaste alternativet som fanns, om andra alternativ fanns. Så jag tror det beror lite på vad det är man vill ha ökad kontroll av som får styra.
 

Nystrom

Medlem
Ett tips är väl att kontakt med SAS företagssida och få full information om samtliga tillämpliga alternativ och vilket som skulle ge bästa totalbilden (högsta möjliga flexibilitet till lägsta kostnad) Man får ju inte glömma bort att längst ned i kedjan så finns det en resenär som helst inte vill vänta i timmar bara för att priset på resan blir lägre. Även den sociala komforten har ett pris.....
 

Valley

Medlem
Mitt företag vill få bättre koll på resandet och önskar fakturering och central bokning via en administratör. Har någon erfarenheter att dela?

Hittade detta: SAS Faktura - Resekonto - SAS
Är det detta alternativ vi borde välja?

För en hel del år sedan har jag använt både resebyråtjänst, administrerat via något kreditkort och SAS. I det fallet skulle jag vilja påstå att SAS skötte sig mycket bra. Men mycket har hänt sedan dess.
Men du har även motsvarande funktioner hos Amex - https://businesstravel.americanexpress.com/se/

Nog bäst att kolla runt och fundera över vilka exakta krav man önskar för sådan tjänst
 
Jag har inte så mycket att påverka när det gäller detta men som första steg vill vi ha möjlighet att få central fakturering för alla resor istället för kreditkort. Det verkar endast vara SAS faktura via SEB som gäller
 

NotRyan

Medlem
Jag har inte så mycket att påverka när det gäller detta men som första steg vill vi ha möjlighet att få central fakturering för alla resor istället för kreditkort. Det verkar endast vara SAS faktura via SEB som gäller

Låt resebyrån fakturera alla resor till ett centralt First Card resekonto.... Detta kan ni sedan få redovisat per kostnadsställe...

Mvh
/NotRyan
 

Pho

Medlem
Det är väl som med många frågor att vi har fått för lite information för att ge ett vettigt svar. Tex. vad är det för resemönster ni har, policy för pris etc.

Spontant skulle jag ju föreslagit att hantera det via en resebyrå, då ni kan få faktura oavsett vilka ni reser med. Men ni kanske endast reser med SAS?
 
Hela bolaget kan få boka på mitt SAS Amex, så skickar jag en faktura sen ;)

Det är ju intressant att få läsa om någon som INTE vill betala med kort för en gångs skull på BC...
 
Toppen