Senaste nytt

Tips på hotell i "riktiga Las Vegas"?

Voyageur

Medlem
Tänkte kicka upp den här tråden igen. Ska till Las Vegas i sommar och letar boende. All 4* & 5* hotell verkar på ytan likadana. Jag och sambon vill gärna smaka på det riktiga Las Vegas när det gäller hotell, men är det värt att stanna på gamla godingar som MGM Grand eller Cesars Palace? Tips? Vi vill ha mer ett bekvämt hotell med bra faciliteter som pool och restauranger än bara ren lyx.
 
De senaste åren har jag bott på:
Venetian, bra rum, bra poolområde, bra restaurangen, bra "mall", min favorit hittills.
Mandalay Bay, bra rum, bra bar i THEHotel högt upp, beachen är trevlig, akvarium med "Alien" ;-), bra restauranger
MGM Grand är rätt nedgången, eller var det i alla fall för ett par år sedan.

Missa inte Ghostbar på 55'e våningen på Palms, där har ni en kanonutsikt över stripen. Köp en flaska skumpa så rensar de ett bord åt er.
 

011430121

Medlem
Jag bodde på Ballys i januari, upplever alla stora hotell i LAS Vegas som likvärdig har bott på 5-6 olika
Måste erkänna att jag har aldrig tänkt på det om det finns pool på hotellet, åker man till LAS för att sola och bada?
Hoppas ni får en trevlig resa!
 
Last edited:

MolleX

Medlem
Jag har testat följande hotell
Stratosphere - helt ok om man vill ha lågt pris långt från strippen dock.
Treasure Island - bra pris och bra läge, lite slitna rum
Mirage - ungefär som TI fast större rum och bättre poolområde
Palazzo - stora härliga rum, bra poolområde för man får använda Venetians också
ska till LV i april och kommer då bo på Palazzo igen, fått bra pris på runt $150/natt
Har även bott på Golden Nugget som ligger på Freemont street i gamla delen och det var väldigt slitet, dock rolig pool med stort akvarium.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Okej, jag har varit i Vegas 16 gånger, ta mitt ord för sanning så slipper ni bekymra er för denna del av resan.

Är det första gången ni är i Vegas, så ska ni bo på strippen.
Är det gång nummer tre, så ska ni bo på något billigt off-striphotell och hyra en bil.

Om ni väljer hotell utifrån hur hotellrummen ser ut i Vegas, så gör ni Vegas fel helt enkelt. På hotellrummet sover man, resten av ens vakna tid ska man vara utanför rummet.

Strippen kan sägas delas upp i tre delar: Södra delen skulle jag säga är MGM-New York-Excalibur-Cosmopolitan området (Mandalay Bay-Luxor kan räknas hit också med lite god vilja). Har ni begränsad budget är Excalibur ofta väldigt billigt men man kanske får lite vad man betalar för där (det hotellet är lite tacky). En liten pärla här är faktiskt New York.

Mellersta delen är Bellaggio-Bally-Caesars-Flamingo (Venetian/Palazzoområdet). Är ni pokerspelare så väljer ni Venetian, om ni inte av ideoligiska skäl bojkottar Adelsons flaggskepp. Flamingo är nedgånget men har historia. Gamla Imperial Palace (det heter något annat nu, the Quad?) ligger här med, avrådes bestämt. Men å andra sidan, här finns en av Las Vegas undangömda juveler, ett helt underbart bilmuseum av världsklass, är ni det minsta intresserade av riktig kultur och nostalgi så är det hit ni ska gå).

Norra delen är Wynn/Encore och kanske Ti (Treasure Island). Wunn/Encore är bra, men kan vara dyrt. Jag tycker inte det är värt priset. Ti kan vara riktigt billigt, och bra för de pengar man betalar.

Mellan dessa områden ligger det andra hotell, exempelvis Mirage, Monte Carlo etc.

Det spelar inte så stor roll vilket hotell ni väljer (förutom de jag avrått från), ni kommer ändå som förstagångsbesökare att lalla runt med en drink i handen och ögon stora som tefat, alternativt sitta i taxi på väg mellan två hotell.

Gör i stället som så att ni bestämmer er för vad ni vill göra i Las Vegas, exempelvis vilka shower ni ska se, och välj sedan hotell utefter det i stället.
 

Jakob K

Medlem
Det spelar inte så stor roll vilket hotell ni väljer (förutom de jag avrått från), ni kommer ändå som förstagångsbesökare att lalla runt med en drink i handen och ögon stora som tefat, alternativt sitta i taxi på väg mellan två hotell.

Hehe, tro't eller ej men det är nog fler än jag som åker dit för jobb.
 

gdaily

Medlem
Gör i stället som så att ni bestämmer er för vad ni vill göra i Las Vegas, exempelvis vilka shower ni ska se, och välj sedan hotell utefter det i stället.
Bra att citera sig själv, så man får vettiga svar.

När man bokar hotell i Vegas, så är det en sak man ska göra: Kolla om det är någon stor elektronikmässa i stan samtidigt - i så fall bokar ni hotelllrum tidigt. Är det ingen tokstor mässa samtidigt, så bokar ni hotellrum så sent inpå som möjligt, och ser till att utnyttja det erbjudanden som alltid finns (och med BC-vana av hotellbokningar kan man komma riktigt fint till med lite kreativitet, exempelvis att hotellhoppa).

Jag och rob74 var i Vegas för en månad sedan, bokade rum 2 dagar före (var i princip det enda av vår treveckorsvistelse i USA som inte var detaljplanerad), vi bodde på NY-NY och fick rummet gratis om vi köpte showbiljetter (eller tvärt om, beroende på hur du ser det).

Vegas hotelltråden på Flyertalk rekommenderas för de senaste godbitarna.
 
Toppen