Senaste nytt

Har ni också fått e-mail från US Airways Dividend Miles om Gold Preferred?

Dr. Miles

Expert
Jag har fått ett e-mail från US Airways Dividend Miles (USDM) där de säger att jag har blivit Gold Preferred. :D
Jag är förvånad då jag har inte krediterat en enda flight till USDM utan jag har bara köpt miles/shared miles hos dem.

Screenshot20140221_1.png

Det var inte något skämtmail utan det var på riktigt. Även på kontot står det att jag är Gold Preferred.

Screenshot20140221_2.png

Det här är jättebra då jag slipper att betala Quick ticketing fee 75 USD för bokning inom 21 dagar från avresedatum samt Award processing fee 50 USD som Gold Preferred.

US Airways Dividend Miles skrev:
Quick ticketing fee**
(applies to award tickets booked within 21 days of departure) $75

Award processing fee**
$25 U.S. (excluding Hawaii) and Canada, $35 Mexico and the Caribbean, $50 Hawaii and all other destinations

**Fee does not apply to Gold, Platinum and Chairman's Preferred members.

US Airways | Booking information and fees
 
Last edited:
Det här fick jag:

You've earned Silver Preferred status for being one of our most valued customers. We hope you enjoy all the perks of being Preferred, which are getting even better now that we've merged with American Airlines. Your new membership kit will arrive in the mail in early April.


Although we'll maintain our separate loyalty programs – Dividend Miles and AAdvantage – for some time, we're excited to offer you select benefits when traveling on American. As a Silver Preferred member, you'll enjoy:
Unlimited complimentary upgrades to First Class on US Airways and US Airways Express-operated flights*
A 25% mileage bonus on all eligible US Airways, American and most partner flights
Minimum mileage guarantee for US Airways and American flights less than 500 miles in length
Complimentary checked bag when flying on US Airways and American**
Priority check-in, security and boarding when flying on US Airways and American
An annual US Airways Club membership discount
Special offers and savings on rental cars, hotels and more
oneworld® alliance Ruby status beginning March 31, 20
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om de försöker att implementera ett liknande system som Elite Qualified Dollars som United Mileage Plus har.
I så fall beroende på vilken threshold de har skulle jag kunna vara Gold Preferred, tack vare spendering på US Airways.
 
Jeg har ikke fået noget - men jeg har også kun handlet 100.000 miles dvs. spend på ca. 1880$

Det er jo faktisk rigtig interessant at man kan får oneworld status fra 31. marts ved at have købt miles hos US Airways
 

Mikael

Medlem
Jag fick silver, vilket lät bra, fast guld hade varit ännu trevligare :)
Jag undrar vilka kritierier det har varit för att få guld. Själv har jag både köpt, giftat och sharat ganska friskt under de senaste åren.
 

Jonas C

Medlem
Jag tror att ni som köpt miles har varit lönsamma kunder för US Airways. Då bonusresorna ofta kostar dem en bråkdel av miles priset så kan jag tänka mig att det har genererats en del vinster till dem.

Grattis säger jag till Björnström och Dr. Miles :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att ni som köpt miles har varit lönsamma kunder för US Airways. Då bonusresorna ofta kostar dem en bråkdel av miles priset så kan jag tänka mig att det har genererats en del vinster till dem.
Ja, någon förklarade i en tråd förut att flyglaget får låna pengarna nästan räntefritt på det viset och utgifterna genom bonusresor hos andra flygbolag är fortfarande så litet så det är en bra affär för dem.
 
Toppen