Senaste nytt

Har Ni problem med att få in poängen

K

KavlingeDude

Guest
Nästan varje resa jag tar så får jag efterregistrera mina poäng - döjobbigt att hålla reda på. Nu ligger jag ute med mer än 35000 poäng.

Har varit i kontakt med kundtjänst men de kunde inte ge några tips (som vanligt). Någon här med samma "problem" ?
 

Roger J

Medlem
Eurobonus har ju helt klart mer problem nu än tidigare om åren. Tar ju ibland flera veckor för helt vanliga SAS-flygningar att komma in. Har dock mest behövt efterregistrera xFRA när LH skött incheckningen.
 

Hall

Medlem
När Lufthansa eller Swiss skött incheckningen har det varit en del problem förut men nuvarande situation är extrem. Jag saknar poäng på 6-7 resor åt gången och får köra Excel för att hålla koll. Nästan så att jag struntar i att förnya mitt EBG och lägger allt i Miles&More även om jag inte måste återkvala till SEN i år.
 

obs

Medlem
Indimellem tager det nogle dage før pointene kommer ind på kontoen, men ellers synes jeg ikke at der plejer at gå mere end en dag eller to efter afsluttet flyvning, hvis det er SAS jeg har fløjet med.
 

varva77

Medlem
Mycket märkligt att det inte fungerar. Minns jag rätt har jag efterregat en gång på kanske 200 flighter( mest SAS metall). Brukar dock verkligen trippelkolla att EB är registrererat på boardingkortet.
 

mha321

Medlem
Tycker faktiskt det har börjat fundera *bättre* med SAS egna flutters postade, sedan någon hiccup för ett par månader sedan. Däremot har jag noterat ett par gånger på sistone att en lh-operated-by-lh postat inom 4-5 dagar, medan lh-operated-by-sk har tagit mer än 3 veckor. Men det kan vara det där med vem som sköter incheckningen, som nämns ovan. Har bara flugit lh-operated-by-sk på vägen hem (från fra).
 

rob74

Medlem
Som oftast tar det minst två dagar och ibland även upp mot 4-6 dagar för mig att få poängen med SAS-metall. Detta gick helt klart mycket snabbare förr om åren.
 
Toppen