Senaste nytt

Vaknat på hotell - vet inte var du är

Jag pratade idag med en kollega som under en period reste så intensivt att han kunde vakna på ett hotell och hade ingen aning om i vilket land han befann sig.

Har du råkat ut för detta?
 
Land brukar jag inte misslyckas med, men jag har rört ihop orter när man flyttar runt varje dag mellan olika hotell. Brukar då vara att jag tänker ett steg före eller efter den verkliga resplanen.
 

johhenrik

Medlem
Har hänt mig i olika varianter. En gång stod jag o tittade ut från mitt hotellrum i Shanghai. Såg alla kinesiska flaggor nedanför och tänkte: "Coolt, måste vara en massa kinesiska höjdare här med tanke på alla flaggorna." Efter ett litet tag insåg jag att jag ju faktiskt var i Kina.

För ett antal år sen reste jag väldigt mycket i USA och vid landning var jag tvungen att fråga min kollega brevid vart vi var. Jag hade fullständigt tappat bort vilken stad jag var på väg till.

Något som händer väldigt ofta dock är ju att jag inte minns "dagens" nummer på hotellrummet, så man går till rumnumret man hade dagen innan osv.
 
Något som händer väldigt ofta dock är ju att jag inte minns "dagens" nummer på hotellrummet, så man går till rumnumret man hade dagen innan osv.[/QUOTE]

Skönt med någon annan som inte kommer ihåg rumsnummer. Händer mig ofta.
 

pitch

Medlem
Jag har vaknat hemma och inte vetat var jag var nånstans. Dessutom med sömnparalys.

Det var nån minut eller så som jag hade lite begynnande panik och undrade om det hade hänt nåt dåligt. (Mitt sovrum är dessutom rätt kalt jämfört med dom flesta, så jag hade en liten teori där ett tag om att jag kanske hade åkt in på sjukan.)

Då hade jag visserligen varit ute i 4-5 veckor på en jorden runtbiljett och bott på det ena stället skummare än det andra. Det blir inte många nätter på varje ställe om man inte har längre tid än så på sig, så mot slutet av den resan var platsförvirringen total.
 

FF#1

Medlem
Känner igen det, om man vaknar mitt i natten efter en massa flängande på hotell så tar det ibland ett tag att komma på var man är… :)

Det är dock inget mot en av mina kollegor som efter ett antal nätter på olika hotel med identiska rum, hamnade på ett som var spegelvänt och upptäckte att han stod i korridoren i kallingar mitt i natten istället för i badrummet.
 
Yes, det har jag. Vaknade för några år sedan på ett hotellrum efter ett par veckors intensivt resande. Jag visste att jag var på Scandic, så som tidigare dagar på "turnén" men hade ingen jäkla susning om var. Lätt sömndrucken (men inte bakis) så rafsade jag åt mig informationsbladet på hotellrummets slitna skrivbord för att konstatera att jag befann mig på Scandic Örebro Väst...
 

nilsson

Medlem
Skönt med någon annan som inte kommer ihåg rumsnummer. Händer mig ofta.

Jag brukar lägga både kort och pappfodral med rumsnumret på i fickan.

Även om det hänt flera gånger att jag famlat efter lysknappen på fel sida av sängen, så är nog det mest absurda två veckor i Japan på kedjan Tokoyo Inn. Deras säljargument är att alla rum ser likadana ut, vilket efter fjärde hotellbytet gjorde en skapligt förvirrad när man kom ned i lobbyn.
 
Toppen