Senaste nytt

Vilka förmåner gäller i SAS Economy Extra & Business?

Bizniz4u

Medlem
I mars har jag ynnesten att få resa Economy Extra till NY och Business på returen. Tänkte höra om någon rutinerad räv kan lista de förmåner som jag ska ta tillvara när jag nu för en gångs skulle slipper åka i ko-class. Det som är av störst intresse är t.ex om jag kan få snabbare check-in och om det är fria drycker......Allt som skiljer från Ko-class ska upplevas:)
 

Mr.chelsea

Ny medlem
Aningen märkligt att detta är en svensk sida, och ändå inte finns ingen trip report på SK C InterK uppe! Vore intressant läsning! :)
 
Med SAS eco extra:
-Bättre stol i economy med t ex. ben/fotstöd.
-Enklare neccesär med tandborste, tandkräm
-Val mellan 2 olika varmrätter till middag/lunch.
-Utökat urval i den andra måltidsserveringen, när jag sist flög fick vi smörrebröd.
-All dryck serveras i riktiga glas.
-All dryck ingår, t o m champagne och diverse likörer. Sådant som du får betala i economy. (Undantaget i economy är fri drink före maten samt vin/öl till maten).

I business:
Allt ovanstående fast i bättre tappning. Bättre mat, finare viner, betydligt bättre stol (Lie-flat bed)

När du flyger i eco extra och business kan du checka in i business disken, du har fast-track. Du har däremot ingen tillgång till lounge när du flyger i eco extra vilket du självklart har i business.
 

HenrikT

Medlem
Mattias - finns det en SAS lounge på Newark och var hittar jag den i så fall?

Loungen är jättelätt att hitta till på Newark. Du måste typ gå förbi ingången till loungen för att komma till gaten. De brukar tala om hur du hittar dit vid incheckningen också. Jag tyckte att loungen på Newark var riktigt bra sist. Mycket god mat, snacks och drycker. :D
 

David

Medlem
Aningen märkligt att detta är en svensk sida, och ändå inte finns ingen trip report på SK C InterK uppe! Vore intressant läsning! :)

Tänkte inte på det faktiskt. Åkte PEK-CPH och CPH-PEK förra veckan i C, synd att jag inte dokumenterade nog för en tillräcklig trip report. :(
 
Toppen