Senaste nytt

Stolsbredd eller benutrymme - vad är viktigast för dig?

Stolsbredd eller benutrymme - vad är viktigast för dig?

  • Stolsbredd

    Votes: 12 34,3%
  • Benutrymme

    Votes: 23 65,7%

  • Total voters
    35
Airbus marknadsför just nu sina A350 XWB med "marknadens bredaste säten". Det är mycket PR snack eftersom det i slutändan är flygbolaget som väljer hur många säten som ska installeras i flygplanen. Och trenden är att montera fler säten än någonsin för att förbättra ekonomin.

Nu undrar jag - vad är viktigast för dig: stolsbredden eller benutrymmet? Motivera!

Airbus---Cabin-Comfort---Asia.jpg Airbus---Cabin-Comfort--Beach_Seats.jpg

Cabin comfort | Airbus, a leading aircraft manufacturer
 

agehall

Medlem
Det där är en svår fråga. Jag hatar att sitta trångt på alla sätt, men om jag måste välja är benutrymme viktigast. Jag älskar dock bilderna i Martins inlägg - det är en klockren visualisering av vad jag försökte förklara för HR på mitt förra jobb. På ett kontor skulle aldrig de förhållanden som många av oss tvingas resa under accepteras och då sitter de flesta bara på kontoret i max 8h. Jag flög själv ofta flighter som var mycket längre än så i economy.
 

fcx

Medlem
Helt klart bredden. Så länge inte knäskålarna tar emot sätet framför så är det synnerligen irriterande att behöva sitta snett i sätet för att inte krocka med stolsgrannens axel.
 

FlyingFire

Medlem
Jag föredrar nog benutrymme, även om jag inte är så lång så är det skönt att kunna sträcka på benen. Dock är det aldrig fel att ha lite personligt utrymme under transport. (OT: vilket jag också har haft de senaste 8 av 10 benen mellan ARN och LLA, har i princip alltid lyckats seata mig bredvid en EBG i Go :p)
 

Roger J

Medlem
Om man inte ska sova föredrar jag bredd. Om man ska ta upp saker som dator, papper osv är det ju i princip omöjligt på en vanlig "trea" om alla platserna är tagna.
 

etnoy

Medlem
Jag, 193 cm lång, föredrar benutrymme framför allt annat. Exit Row på LH A321 i somras var underbart, hade tre meter benutrymme! :)
 

miles

Medlem
När vi pratar ekonomiklass på longhaul (huga) så föredrar jag helt klart benutrymme, har långa ben som måste få plats någonstans...särskilt viktigt på nattflyg.
 
Toppen