Senaste nytt

Köpenhamn isolerat

lnixon

Medlem
Den sjunde februari slutade Nextjet flyga Linköping-Köpenhamn, och SAS börjar inte trafiken på sträckan förrän 30 mars. Med andra ord är Köpenhamn just nu nästan helt isolerat från Östergötland; det är bara Norrköpingslinjen kvar.

Känns nästan som luftbron till Berlin.
 

Jacob

Medlem
Det har väl att göra med att Nextjet lägger om sitt linjenät i största allmänhet. På Linköping flygplats hemsida hänvisar man till DAT från Norrköping under tiden.

Någon som testat nya loungen i Linköping förresten? Den ska vara öppen nu.
 

Palazzi

Medlem
Iofs är det väl ändå det landskap som har absolut bäst möjligheter att ta sig till CPH, åtminstone i sin storleksordning. Ganska bra tågtider, flyg från Norrköping mm.

Kan det vara så att Västerås o Eskilstuna är de två "storstäder" med absolut sämst möjligheter för flyg?

Nu anar jag att ditt inlägg var något ironiskt och raljerande, men ville ändå påpeka att östgötingarna är välbeställda gällande transportmöjligheter.
 

Alf

Medlem
Det blir att fortsätta resa från ARN tills SAS startar från Linköping. DAT har inte varit något alternativ, det har varit mycket inställda turer senaste tiden. Jag tror de flesta av oss som tidigare åkt från Norrköping kommer att välja SAS från Linköping eftersom priserna blir mycket bättre på en genomgående biljett. Tyvärr är två turer om dagen för lite men jag tror det blir ett ökat tryck på Linköping så man snart kommer upp till tre turer om dagen. Att det sedan finns en lounge gör inte saken sämre.
Jag tror tyvärr inte att Norrköping har någon linje kvar till Köpenhamn om ett år. Det fungerar bara inte med två konkurrerande flygplatser på ett avstånd av fem mil mellan varandra. Det tar bara 20 min extra att köra till Linköpings flygplats från Norrköping och det är försummbart. Tyvärr är det Norrköping som är förloraren i och med att SAS har valt Linköping. Jag hade hellre sett att SAS kommit tillbaka till Norrköping.
 
Toppen