Senaste nytt

Nya regler för Club Carlson

Ubbe

Medlem
läs originalet på LÄNK

cc.JPG

Ubbe
 
Last edited:

OliT

Medlem
Hmm, trist. Många av de intressanta hotellen (exempelvis i Paris) går nu till 70 000 poäng per natt. Det i kombination med lägre intjäning för guld och utebliven nätbonus sänker ju värdet rätt rejält på programmet.
 

mha321

Medlem
Klart minus för mindre bonus för gold, men å andra sidan med award nights mot elite status så blir det nog CCC den här gången. I övrigt var det väl knappast förvånande med tanke på hur mycket poäng man tjänat och hur många väldigt bra promotions de haft...
 

gdaily

Medlem
Mycket negativt att guldbonusen försvinner (det var stora värdet med points+cash stays, man fick tillbaks väldigt stor del av poängkostnaden på de billigare hotellen).
Lite positivt att redemptions räknas in som egible stays för statusmål, om man siktar på Consigere.
Ska bli intressant att se vad premiumrummen kostar för poäng
Negativt att guldbonusen går ner från 50% till 35%.

Största förlusten är onlinebonusen som försvinner för mig personligen. Men jag ska inte gråta blod, Carlson har gett mig mycket genom åren...
 

palmen

Moderator
Blir intressant att se hur de behandlar min bokning på 3 rum som gäller 14-16 mars, den 15e ska ändringarna göras.
 

seat56f

Medlem
Viktigaste förmånen för mig verkar bli kvar: 2-4-1 och 4-4-2 weekend stays i EMEA.

Edit: eller nämns åtminstone inte. Osvuret är bäst.
 

fcx

Medlem
Tråkiga förändringar sammantaget måste jag nog säga, men man får vara glad att det (förmodligen) fortfarande är förhållandevis lätt att behålla guldstatus.
 
Toppen