Senaste nytt

Hjälp! Min returresa har nu två olika datum......

RedCarpet

Medlem
Bokade en t.o.r ARN - HKG med Emirates. Hemfärd den 20/2 kl 07.05 från HKG för att få ett dygn i Dubai för några möten. På min bekräftade E-ticket åker jag hem med EK387. Men, när jag loggar in på mitt Emirateskonto åker jag "tyvärr" hem den 20/2 kl 17.55 med EK383:(........Vad är det som gäller? Har inte fått något mail om denna ändring och bara tur att jag nyss tittade...Tacksam för info.
 

Attachments

  • aaa.png
    aaa.png
    76,3 KB · Visningar: 439
  • bbb.png
    bbb.png
    65 KB · Visningar: 422

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte att det finns något annat att göra än att kontakta Emirates (alternativt resebyrån om du har bokat genom dem).
 

RedCarpet

Medlem
Har nu pratat med Emirates som säger att flighten är inställd och därför är jag flyttat till flighten på em. Det går en flight kl 00.55 samma morgon som tydligen är fullbokad. Har berättat att jag har affärsmöten och en betalt hotell som inte går att avboka och bett om att bli placerad i businessklass utan extra avgift för att komma med flighten. De skulle kontakta HK i Dubai och ringa mig. Har jag några rättigheter att kräva detta......?
 

FFS

Medlem
F/3A/1 J/7C/7I/7 enligt flightstats, så plats i Business och First verkar det finnas.
Jag vet inte vad man har rätt till i det här fallet, men det känns ju inte rätt att bli hemskickat en dag tidigare...
 

agehall

Medlem
Jag har svårt att se att man skulle ha någon "rätt" att bli placerad i en annan kabin än man bokat. Allt sådant skulle vara goodwill.
 
Toppen