Senaste nytt

Söker enkelbiljett Montreal – New York i juni

Jonas C

Medlem
Tänkte göra en liten avstickare till Montreal i sommar, men har noterat att flygresorna över gränsen är förbaskat dyra. Använder Avios på utresan då skatterna är låga. Behöver dock en enkelbiljett för hemresan.

Varifrån vill du börja din resa? Montreal.
Var är din destination? New York alla flygplatser.
När vill/behöver du resa ut? 22 Juni. Helst vara framme runt 18.00 då jag har ett anslutningsflyg från JFK.
Hur många personer som skall resa? Bara jag.
I vilken kabinklass? Economy
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance (United eller Air Canada) men kan tänka mig något annat om det är billigare, LCC bland annat.
Vad är din budget? 1000kr
Vad är det viktigaste för dig? Priset
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

YYZ

Medlem
Min erfarenhet är att det är svårt att hitta trans boarder för under $200. 4500 avios och $50 är svårt att slå.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Tyvärr har jag inget tips för under 200$ den dagen. Först tänkte jag föreslå direkttåg för 500kr (vilket även låter lite coolt), men ser att det är framme först kl20.... Om du åker dagen innan kanske du inte får någon tid i Montreal (?)

Westjet eller Jetblue är väl de heta tipsen annars...

Trevlig resa! :)
 

Dr. Miles

Expert
Min erfarenhet är att det är svårt att hitta trans boarder för under $200. 4500 avios och $50 är svårt att slå.

Ja, jag tror också det är bästa alternativet.

Screenshot20140219_1.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Jonas C

Medlem
Tack för tipsen! Hade gärna bokat hela resan med Avios men jag har tyvärr bara tillräckligt för en enkelresa.

Ska kika närmare på Porter Airlines om de har några kampanjer.

Tyvärr har jag inget tips för under 200$ den dagen. Först tänkte jag föreslå direkttåg för 500kr (vilket även låter lite coolt), men ser att det är framme först kl20.... Om du åker dagen innan kanske du inte får någon tid i Montreal (?)

Tåg låter intressant. Alternativet är annars nattbuss, men frågan är ju hur roligt det är att sitta på en buss i 12 timmar.
 

Dr. Miles

Expert

Jonas C

Medlem
Det är bäst att bunkra några avios. Det finns bra användningsområde bl a för korta flygningar i Economy class, eller Cathay Pacific First mellan Hong Kong - Tokyo som du flög. ;)

Precis, de är mycket användbara :)
Jag tänkte efterregistrera mina JAL flyg till BAEC, men av någon anledning fick jag miles till Air Berlin i en högre bokningsklass än vad jag bokade. Jag fick visserligen 50% istället för 30% men de är inte lika användbara som Avios.
 

YYZ

Medlem
Porter har kampanj just nu som gäller resa fram till 27 juni. Tror inte att du kommer hitta mycket billigare än de 226 CAD som det kostar nu om du väntar. Med tanke på att 1 CAD kostar under 6 SEK just nu så är det priset rätt bra. Har flugit med Porter några gånger och det är rätt trevligt. Fräscha plan, gratis öl/vin ombord och gratis lounge på YTZ. Nackdelen om du flyger från Montreal är att du inte kan flyga direkt till EWR utan måste flyga via Toronto. Du får dock en fin sightseeingvy över Toronto vid start och landning eftersom flygplatsen ligger på en ö mitt i stan.
 
Toppen