Senaste nytt

Ny Champagne i Club Europe?

Teddulin

Medlem
IMAG0383.jpg

Jag åkte BA 786 igår och förväntade mig Pommery som vanligt men fick istället denna flaska. Är absolut ingen expert på denna dryck men jag föredrar nog Pommeryn. Förmodligen råkade den bara vara slut eller har man bytt sort?
 

agehall

Medlem
Concorde hintade ju om att detta skulle ske för några veckor sedan. Får väl se vad jag tycker om denna. Jag är inte helt övertygad om att det är ett bra byte än, men jag har inte smakat den nya, så jag gissar bara.
 

doc

Medlem
Jag tyckte helt klart att den är mycket sämre än Pommery när jag provade den på BA781 tidigare. Var glad när jag fick Pommery på hemvägen dock, vilket blev en bra tröst efter afternoon tea.
 

Jonas C

Medlem
Samma som serveras intra EU på Turkish. Fullt drickbar men långt ifrån den godaste skumpan. Singapore Airlines serverar Brut Reserve som smakmässigt är av en helt annan kaliber.
 
Nej! Detta är ett riktigt nedköp, smakar inte alls bra! Stor försämring gentemot Pommery. Jag har champagne som ett av mina största intressen och blir riktigt ledsen över detta. Hade tänkt boka en businessbiljett till London just för den fria Pommery champagnen. Ovan nämnda champagne saluför Norweigan ombord...
 

jth

Medlem
Jag frågade pursern förra helgen om detta och vi var precis i bytet, from måndag skulle de sluta med Pommery och börja med Monopole. Finns en tråd på FT också, och det tycks vara stor enighet om att Monopole är ett klart nerköp.
 

johhenrik

Medlem
Nej! Detta är ett riktigt nedköp, smakar inte alls bra! Stor försämring gentemot Pommery. Jag har champagne som ett av mina största intressen och blir riktigt ledsen över detta. Hade tänkt boka en businessbiljett till London just för den fria Pommery champagnen. Ovan nämnda champagne saluför Norweigan ombord...

Allvarligt? Du tänkte boka en flygresa för den god kvartsflaskan champagne på planet? Vilka bra champagner (som är ditt stora intresse) serveras i kvartsflaskor ombord flygplan värda att köpa en flygbiljett för (bortsett från Pommery så klart)?
 
Toppen