Senaste nytt

Bra service av USDM vid inställd flight

I Juni åker jag, MarcusC och David på en liten grabbresa ner till Hong Kong för att tömma våra USDM konton. Bokningen blev väldigt komplicerad pga brist på tillgång i First Class kombinerat med "spöktillgång" på platser i Awardtravelr/ANA vilket gjorde att telefonsamtalen med USDM blev långa och struliga.

Till slut gick allt igenom och allt såg OK ut.

Sen ställer Thai in en avgång och hela schemat kraschar för alla tre personer - bara att börja om igen!

Min bokning är lite extra komplicerad då jag har två USDM bokningar inuti varandra. Jag ringde till USDM i Liverpool och fick gratis ombokning på utresan då Thai ändrat avgången. Och hon kunde också fixa gratis ombokning på hemresan (max 24h). Men det visade sig vara svårt eftersom jag hade ytterligare en USDM bokning "inuti" som behövde ändras. Då fixade hon OK på att ändra även den kostnadsfritt. Men det räckte inte för det fanns inte tillgång i First inom 24h. Då talade hon med supervisor en tredje gång och fick OK på att ändra alltihopa "fritt" och jag kunde flyga hem 3 dagar senare.

Det löste sig men det tog enormt mycket tid för alla inblandade men jag är glad att dom ställer upp och att jag fick omboka alla mina flighter kostnadsfritt.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu ska jag bara bestämma mig huruvida en avstickare i nya SQ First till Mumbai i nya First Class är bättre än 1.5 dag i solen vid poolen i Singapore...
 

Alf

Medlem
Ett lätt val. Boka Shangri La i Horizon Club och du får det mycket bättre med pool och lounge än i en First Class resa, även om det är med SQ. Bättre med fast mark än att sitta i turbulent luft. Sedan är ju Mumbai inte någon önskeplats att hamna på.

Så vitt jag förstått kan man boka USDM till 31 mars, men när måste man senast resa om biljetterna är med *A?
 
Toppen