Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen på Washington Dulles (IAD)?

jumbooze

Medlem
Hej,

Följer "formen" och undrar nu vilken *A lounge ska man leta efter på Dulles IAD?
Flyger hem med SAS, har EBG. Dvs TATL flyg.

Finns det en underbar amerikansk lounge att tillgå?

På *A hemsidan så verkar det vara en hyrd lounge som gäller för SAS men har någon några tips så vore det trevligt.
 

Magino

Medlem
Uppskattar att du svarar, hade dock hoppats du inte skrev "borde". :)

Någon som kan säga med säkerhet?

Glad Påsk!

Reser du med Internationell biljett i C gäller detta enligt Star Alliance.
International Business Class Customers
  • Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned Business Class lounges.
  • Customer must present a boarding pass for travel in International Business Class on a Star Alliance flight
  • Customer must be departing from the local airport in International Business Class
  • Customers must be a revenue customer
  • Customer is not entitled to any guests
Lounge Access Policy - Star Alliance

Om loungen är full kan Lufthansa neka inträde .
 

Lindberg

Medlem
United har väl ett par *A-G lounger på Dulles?

United Airlines - United Club & Airport Lounge Locations

Edit:

Kan förstå att varför dessa inte omnämnts tidigare, efter att ha sökt på internets mörka bakgård och dess bottenskikt fann jag dessa kommentarer om United IAD lounger

The United Clubs at Dulles are some of the most run down, unappealing in the system
The United Clubs at IAD are bad, but the terminal is horrible, so they're a relief. There's not much difference among the three (including the D lounge)
 
Last edited:

Filip

Medlem
Japp, jag såg samma kommentar.

Vi satsar på LHs lounge och om jag förstått "revenue customer" rätt så syftar man på att inte fribiljetter så som personalbiljetter är tillåtet. Award skall vara OK.
 
Toppen