Senaste nytt

Taipei Songshan observationsterrass

dino_81

Medlem
I centrala Taipei ligger flygplatsen Songshan som främst har inrikesavgångar men spediterar även utlandet.

På översta vången finns en stor terrass där man kan titta på flygplanen. Terrassen har öppet tak men väggarna är inglasade. Detta hindrar dock inte utsikten nämnvärt.

Toaletter, ett kafé och ett par småskaliga utställningar finns. Man kan även låna varsitt paraply om det regnar. Det är ingen säkerhetskontroll för att komma upp på terrassen så vill man ta med eget fika går detta bra, det finns flera sittgrupper på terrassen.

image.jpg

Eva Air och deras Hello Kitty Jet (B-16344 "Around The World) som skulle avgå som BR190 mot Tokyo lockade besökarna.

image.jpg

En av utställningarna - om flygplan som målats om i jultema, bland annat visas Air Berlins "going home for christmas".

image.jpg

En av de två "pirer" som besökarna kan gå ut på för att titta på flygplan.

En trevlig terrass som gör att man kommer nära flygplanen. Jag kommer ihåg när terrassen ovanför ena piren på Arlandas utrikesterminal var tillgänglig.

Vilka fler flygplatser har terrasser/obeservarionsdäck?
 

Fredrik

Medlem
På Tegel i Berlin går man på taket och kan komma nära planen. Du måste dock genom en säkerhetskontroll. Osaka Itami har också en terrass med bra utsikt över banan.
 

Dr. Miles

Expert
Tokyo Narita Terminal 1 (förmodligen i terminal 2 också men jag har inte varit) har terrass och det fanns några kamerahål i staket när jag var där sist.
 
Toppen