Senaste nytt

Ethiopian Airlines medlem i Star Alliance fr.o.m 13.12.2011?

090034208

Medlem
Det står både på Wikipedia samt sas.fi(när man kollar på "tjäna poäng" hos dom olika bolagena) att Ethiopian Airlines blir medlem i StarAlliance 13 december 2011...har någon hört mera om det och kan bekräfta??
Isåfall blir plötsligt rutten ARN-FCO väldigt mycket mera intressant, framförallt efter man läst Jacobs reportage!
 

Magino

Medlem
Verkar som den 13 december är ganska hett tips. Tydligen kommer Boeing Dreamliner att ankomma till ADD den 12e och flyga därifrån den 14e december. Känns inte som en slump att de är där och visar upp sig just den dagen. Troligen kommer de vara med i någon välkomst ceremonin till Star Alliance eller liknande, ET beräknas få sin första 787a i Mars 2012.
 

agehall

Medlem
Det ryktas mycket om 13/12, men med tanke på hur länge det pratats om att de ska bli fullvärdiga medlemmar, så tänker jag inte sitta och hålla andan i väntan på att det händer. Blir det nästa vecka är det bra. Blir det inte det så är jag inte förvånad.
 

Gnopps

Medlem
Någon som har erfarenhet hur Ethiopian hanterar sina passagerare vid missade anslutningar / inställda flyg?
 

Elsson

Medlem
Air India kommer inte att bli medlem i Star Alliance, då dom inte lyckats uppfylla kraven avbröts ansökningsprocessen i juli.
 

Roger J

Medlem
Bra att Star Alliance har ordentliga krav, de skulle gärna få vara högre.
Antar att det är krav på allt möjligt, inklusive IT.
 

Dr. Miles

Expert
Bra att Star Alliance har ordentliga krav, de skulle gärna få vara högre.
Antar att det är krav på allt möjligt, inklusive IT.

Jag undrar om SAS IT skulle klara kravet om IT solutions, om de hade ansökt medlemskapet nu.

Jag drar samma parallel med körkort.
Jag skulle inte klara att ta körkort om jag hade tagit körprov nu...
 

Bernie

Medlem
Någon som har erfarenhet hur Ethiopian hanterar sina passagerare vid missade anslutningar / inställda flyg?

När jag skulle vidare till JNB landade vi i Addis en halvtimme efter att nästa flight skulle lyfta. Dock väntade detta plan och jag blev snabbt slussad till rätt gate. Förvånansvärt bra och smidigt. Bagaget kom med också. Inget bra svar på din fråga dock. :cool:
 
Toppen