Senaste nytt

Eurobonus Guld: förboka plats går ej längre om bokning gm resebyrå

Status
Stängd för vidare inlägg.

gklinga

Ny medlem
Det visade sig häromdagen att en av mig mycket uppskattad funktion tagits bort från guldförmånerna, nämligen att kunna förboka plats i vanlig ekonomi (dvs "go") oavsett hur biljetten bokats. Jag reser en hel del i jobbet, nästan alltid ekonomiklass, och är tvingad använda jobbets resebyrå (Amex). Där har vi både manuell service och s k självbokning för enkla resor typ tor Bryssel över dagen.

Hittills har det aldrig varit problem att, så snart jag fått bokningsreferensen, logga in på sas.se och som guldis välja en plats. Häromdagen gick detta som sagt inte längre och när jag kontaktade SAS fick jag bara det korta svaret att, nej, den funktionen är borttagen för biljetter som inte bokats på sas.se, och detta sedan de införde avgift för vissa säten.

Hallå? Om man bokar i sajten funkar det fortfarande (fattas bara annat!) och det är väl lika möjligt att hamna på en betalplats då som via resebyrå? (Avgift gäller väl också bara vissa säten på långdistans tror jag.)

Jag tycker det är skamligt av SAS att ge ett sådant tjyvnyp mitt i kampanjen för att Eurobonus är så fantastiskt! Då ska man väl inte inleda med att plocka bort små men viktiga förmåner??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen