Senaste nytt

[BONUSRESA Aegean Miles&Bonus] Flygbiljett

xvikmic

Medlem
Hej!

Just nu så håller jag och en vän på att samla bonuspoäng på Aegean's bonusprogram Miles & Bonus.
Jag har redan uppnått Guld status och inväntar förväntansfullt på mitt Guldkort.

Nu planeras det redan inför nästa år (Januari månad) då vi har tänkt genomföra en Asien- resa.
Planen är då att vi har tillräckligt med poäng för att boka en business class resa (enkel) inom Asien.

Varifrån vill du börja din resa? Asien/men vi hade tänkt att vi skulle starta i Peking
Var är din destination? Kuala Lumpur helst, annars Singapore.
När vill/behöver du resa ut? Lite tidigt ännu? Men mellan 06.01.2015 - 10.01.2015
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? I Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? Vi kommer att ha drygt 25.000-45.000 poäng var.
Vad är det viktigaste för dig? Flyga med ett flygbolag med bra business class produkt och gärna en stop-over.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Hong Kong, men är öppen för andra platser också.


Förstår att det är lite för tidigt att boka denna bonusresa nu, men anledningen till varför jag slänger upp denna tråden redan nu är väll mer för att jag är ute efter idéer och förslag ifrån er (med bättre kunskaper än mig). Målet är att ta sig ifrån Peking till Kuala Lumpur, helst via en stop-over. För övrigt ska vi spendera merparten av tiden i olika delar av Malaysia ;)

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Stopover och Aegean fungerar väl inte? Man får max ha ett byte i alla fall.
Det går i alla fall att vara lite kreativ i routingen, Tokyo-Hong Kong via Singpaore med SQ ska vara möjligt att boka, mycket möjligt att man kan boka Peking-Singapore-Hong Kong också.
Annars fungerar väl säkert Peking-Singapore-Kuala Lumpur, lite osäker på när SQ släpper sina awardplatser men det kan som sagt redan nu vara läge att börja titta på detta i och med att det är 330 dagar till ni planerar att åka.
 

xvikmic

Medlem
Stopover och Aegean fungerar väl inte? Man får max ha ett byte i alla fall.
Det går i alla fall att vara lite kreativ i routingen, Tokyo-Hong Kong via Singpaore med SQ ska vara möjligt att boka, mycket möjligt att man kan boka Peking-Singapore-Hong Kong också.
Annars fungerar väl säkert Peking-Singapore-Kuala Lumpur, lite osäker på när SQ släpper sina awardplatser men det kan som sagt redan nu vara läge att börja titta på detta i och med att det är 330 dagar till ni planerar att åka.

Sant, det stämmer nog!
Får försöka boka Peking-Singapore-Kuala Lumpur med Singapore Airlines, eventuellt kanske Peking-Bangkok-Kuala Lumpru med Thai.

Tack iallafall!
 

Jonas C

Medlem
Aegean tillämpar MPM vid bonusresa så ibland får de inte upp alla routings trots att de går att söka på ExpertFlyer.
 
Toppen