Senaste nytt

Indraget EBG-kort i loungen

Appfly

Medlem
Besökte CPH-loungen i förra veckan och fick en lite överraskning när damen i receptionen upplyste mig om att mitt kort hade passerat sista giltighetsdatum och jag har såklart inte börjat använda Smartpasset. Hon var tvungen att ta mitt kort och där stod jag något snopen... Jag är fortfarande EBG så det var inte frågan om det utan bara att jag glömt att kolla datumet på mitt fysiska plastkort och jag har inte reflekterat över att jag inte fått ett nytt hemskickat. Hon frågade om jag hade ett annat kort och jag tog då fram mitt kombokort EB/AMEX så det löste sig...

Gick sedan in på SAS.se för att beställa ett nytt EBG-kort, men fick beskedet att EB/AMEX-kombokort endast kan beställas via AMEX. Jag ville ju bara beställa ett vanligt hederligt EBG plastkort, vilket inte verkar fungera. Någon som vet hur jag får tag på ett nytt sådant? Har Smartpass men vill även ha ett vanligt plastkort för att undvika problem utomlands i lounger.
 

mry

Medlem
Antagligen för att han som jag vill inte ha med mig mitt AMEX kort på resa för det är onödigt med så mycket kort när jag har andra kort som man slipper betala extra avgifter för att man inte handlar i svensk valuta och dessutom har bättre villkor för när det ska betalas.
 

Roger J

Medlem
Du måste kontakta medlemsservice för att få ett nytt kort när du har ett hopkopplat kreditkort. Fattar egentligen inte varför, men så är det i alla fall.
Enklast på mailen. PM till mig om du inte har EBG-mailen...
 

agehall

Medlem
Antagligen för att han som jag vill inte ha med mig mitt AMEX kort på resa för det är onödigt med så mycket kort när jag har andra kort som man slipper betala extra avgifter för att man inte handlar i svensk valuta och dessutom har bättre villkor för när det ska betalas.

Fast isåfall låter det ju ännu mer vansinnigt att släpa med sig ett EuroBonus kort som inte går att använda till något annat än att komma in i lounger... AMEX är ju iaf 2-i-1. :)
 

Jacob

Medlem
Ett tag vet jag att de inte automatiskt skickade hem nya kort då de menade att statusen ändå kunde kontrolleras i systemet.

Nu i oktober fick jag i alla fall ett nytt kort på posten när jag återkvalificerat för EBG utan att jag behövde beställa ett själv.
 

Roger J

Medlem
Problemet har väl varit när man haft ett kreditkort kopplat, då har SAS utgått från att man använder det och skickar inte ut något nytt vanligt Eurobonus-kort (förståeligt!) samt att man inte kunnat beställa ett nytt sådant på hemsidan (konstigt!).
Men som sagt, vill man ha ett vanligt kort eller nya bagage-taggar är det ju bara att skicka ett mail.
 
Någon som vet hur jag får tag på ett nytt sådant? Har Smartpass men vill även ha ett vanligt plastkort för att undvika problem utomlands i lounger.

Hej Appfly,
jag ringde SAS Kundservice ett tag sen när jag ville ha ett separat EB kort också för att undvika vid biluthyrnings tillfällen att Hertz/Sixt belastar rätt kreditkort.
SAS skickade ett vanligt EB kort till mig inom en vecka.
Mvh,
Tommy
 
Toppen