Senaste nytt

DYKRESA til Layang Layang - Ska du med?!

Traveller

Medlem
Nu planeras det en dykresa till en av världens absolut bästa dyksiter, Layang Layang som ligger 300 km utanför Borneo. Det här är ett sant äventyr med dykning i total världsklass. Här finns både vrak, grottor och några av världens finaste rev. Mantor och hajar av alla de slag simmar i vattnen kring och invid Layang Layang. Härifrån kommer du inte hem utan att minst ha varit nära Leopardhajar (som visserligen är snälla som katter). Om du skulle ha intresse av att hänga på så skriv gärna ett PM så hörs vi. På ön Layang Layang finns bara en dykresort och en landningsbana, ingenting mer. Här står dykningen i fokus och kvaliteten är överlägsen det mesta du har upplevt som dykare. Kolla länken nedan så ser du hur det ser ut.

Supporting the Gugusan Semarang Peninjau and Layang-layang Island | malaysiaflyingherald
 
Låter som ett helt fantastiskt ställe.
Bra varierande dykning, leopardhajar har man sett en hel del av samt någon valhaj emellanåt.

Vad ligger prislappen på?
 

Traveller

Medlem
Låter som ett helt fantastiskt ställe.
Bra varierande dykning, leopardhajar har man sett en hel del av samt någon valhaj emellanåt.

Vad ligger prislappen på?

Prislappen på äventyret ligger på cirka, för vistelsen inklusive 3 dyk per dag, 6 dagar, 5 nätter, viktbälte, 5 mål mat, dricka, båtturerna, cirka 10000. Flyg från Kota Kinabalu kostar 3500. Resan till KotaKinabalu från 5000 och uppåt - allt i Sek!
 

pitch

Medlem
Shitt pommfritt, hur kunde jag missa den här tråden?

Nu hade jag i princip bestämt mig redan för att åka och plaska runt i vattnet på ett annat ställe ännu lite längre bort vid den tiden, men det här låter ju för bra för att ignorera. När behöver du veta, senast? (Jag tror jag måste ha lite beslutsvånda först innan jag kan lova absolut säkert.)
 

ESSA

Medlem
Det blir en dyr månad för dig om du samtidigt ska peta in ett Paddock Club på Shanghai F1 helgen innan där. ;)

Dags att ansöka om det där sms-lånet för mig snart... ;-)
Är möjligt att jag befinner mig i Shangan den helgen. *suck

Dykningen låter ju också helt underbart men där får jag tyvärr backa.
 
Toppen