Senaste nytt

Mat i Lufthansa business class inom Europa

drW

Medlem
Jag vet inte riktigt om det bara är min egen oförmåga att söka fram svar men jag hittar ingen klar och redig genomgång av vad LH serverar vid olika tider på medellånga europaresor tex ARN-FRA. Kan ju vara av intresse för att planera sitt näringsintag under resdagar. Kunskapen finns säkert här!
 

fcx

Medlem
MUC-ARN 19:15
Honeydew Melon and Parma ham
Shrimp. Buffallo Mozzarella and pesto classico
Cantuccini in tiramisu cream with chocolate shavings and grinottine cherries

Ungefär som en normal förrätt, och liten efterrätt (men ingen huvudrätt).
 
A

Aurora

Guest
Tidspunkt: Desember

ARN-FRA 06:00-08:00
11169030055_a7b6c63cec_c.jpg


FRA-ARN 09:55-10:50
11168908715_a81d6b16ee_c.jpg
 

drW

Medlem
Tänk på att Lufthansa har fem eller sex servicekoncept inom Europa. Kvalitet och kvantitet på maten beror på längd på flygning, tid på dygnet samt konkurrens på rutten.

Det är just det som jag uppfattar som svårförståeligt i deras koncept. Det blir liksom inte riktigt förutsättningsbart.
 

Senator

Moderator
Lufthansa i affärsklass har som nästan alla andra bolag som beskrivits här ett antal olika servicekoncept inom Europa. Min uppfattning är att det är (utöver kostnad) några parameter som styr:
Flygtiden
Vad konkurrenterna serverar

Sverige till Tyskland har varit kall mat så länge jag kan minnas (10 år). Tidigare valde jag ofta SAS till FRA då jag inte tyckte om Lufthansas mat.

Senast jag fick varm mat (som jag minns) på Lufthansa inom Europa var MUC-MAD 2009.

Slutsats: åka Lufthansa affärsklass i Europa för maten, då blir man besviken...
 
Toppen