Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Aten/Istanbul T/R, Air Serbia, 4.500 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det är kanske inte världens bästa deal men det är i alla fall nytt flygbolag på Deals avdelning.
Både på ditvägen och på hemvägen krävs övernattning i Belgrad.

[Business class] Stockholm-Aten/Istanbul T/R, Air Serbia, 4.500 SEK inkl. skatter

STO-ATH/IST T/R
Flygbolag: Air Serbia (JU)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: W
Fare basis: WRTSE
Pris: 2.748-2.996 SEK + skatter ca 1.460 SEK och uppåt, totalt ca 4.500 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: Nej
Min/Max stay: 2 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: Nej
Barnrabatt: 40% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 900 SEK eller 1.800 SEK om man avbokar på avresedagen
Ändring: Ja, gratis
Routing: Stockholm-(JU)-Belgrad-(JU)-Aten/Istanbul

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Air Serbias Business class
Dribbble - Business_Class_cabin_interior.jpg by Tamara Maksimovic | We Heart It

Air Serbia är före detta JAT Airways och numera 49% av aktierna ägs av Etihad Airways i Abu Dhabi. Resten av 51% ägs av Serbiska staten.

Poängintjäning:
Air Serbia W klass ger

sembl och twiggs kan säkert berätta mer om flygbolaget. :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det finns också priser från Göteborg. från 4.086 SEK + skatter.
Routing för avresa från Göteborg är som följande.

GOT-SN/SK/KL/JU/AF/AB-STO/PAR/CPH/BRU/BER/AMS-BEG-ATH/IST

Göteborg-(SN/SK/KL/JU/AF/AB)-Stockholm/Paris/Köpenhamn/Bryssel/Berlin/Amsterdam-(JU)-Belgrad-(JU)-Aten/Istanbul


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  • SN: Brussels Airlines
  • SK: SAS
  • KL: KLM
  • JU: Air Serbia
  • AF: Air France
  • AB: Air Berlin
 

maba

Medlem
Air Serbia är före detta JAT Airways och numera 49% av aktierna ägs av Etihad Airways i Abu Dhabi. Resten av 51% ägs av Serbiska staten.[/QUOTE skrev:
Hoppas verkligen att Air Serbia är ljusår bättre än vad JAT var nu när Ethiad är delägare. JAT var det bolag som verkligen gav mig skrämselhicka de gånger jag åkte med dem, rankade dem t.o.m. som betydligt sämre än Ryan Air.

Är det någon som vet om Air Serbia har förnyat sin flotta nu eller flyger de fortfarande med samma gamla kärror?
 

twiggs

Medlem
iPads, snygga filtar, nytt porslin i all ära – men samma trista personal/flygplan/svordomar från cockpit!!! :(

Jag upprepar mitt lite dåliga talesätt som jag sagt någon gång tidigare här på forumet: "Radije rat, nego JAT!" eller om det nu var tvärtom den slogan gick...
Kan vara lite kul att köra genom Google Translate för er som inte förstår dess innebörd :cool:
 

Jacob

Medlem
iPads, snygga filtar, nytt porslin i all ära – men samma trista personal/flygplan/svordomar från cockpit!!! :(

Jag upprepar mitt lite dåliga talesätt som jag sagt någon gång tidigare här på forumet: "Radije rat, nego JAT!" eller om det nu var tvärtom den slogan gick...
Kan vara lite kul att köra genom Google Translate för er som inte förstår dess innebörd :cool:
Det kan hända att det kommer ett litet test på Air Serbia business class väldigt snart med en helt annan åsikt... ;)
 
Toppen