Senaste nytt

Ytterligare EuroBonus Diamond-förmån: Soft landing till Guld

Jacob

Medlem
En fråga dök upp på förmiddagen kring nya Diamondnivån i EuroBonus som jag själv inte hade svaret på: "Får man soft landing som EBD?"

Eftersom viktig info lätt kan försvinna i långa forumtrådar startar jag en ny tråd med svaret som jag precis fick formellt bekräftat av EuroBonus: Ja, man får soft landing som Diamond.

Om man som Diamond under sitt kvalificeringsår inte får ihop de poäng/segment som krävs för återkvalificering (100.000 baspoäng/100 SAS-segment) blir man automatiskt Guld under det följande medlemsåret, även om de intjänade poängen/segmenten bara skulle räckt till Silver (eller inte till någon statusnivå alls).
 

karho

Medlem
Bra förtydligande. Detta gäller bara Diamond gissar jag? Dvs. ej soft landing från Guld och nedåt?

(även om det är lite OT för tråden, tänkte att det var onödigt att starta ny tråd)
 
Last edited:

famhanssons

Medlem
Bra förtydligande. Detta gäller bara Diamond gissar jag? Dvs. ej soft landing från Guld och nedåt?

(även om det är lite OT för tråden, tänkte att det var onödigt att starta ny tråd)

Är ganska säker på att det gäller för EBG också. Det har det nämligen gjort förrut. Soft landing på EBS känns rätt meningslöst..........eller?
 

Tjaeng

Medlem
I teorin kan man alltså göra en LH SEN-grej av det, dvs samla 100K poäng vartannat år och vara Star Gold oavsett? Om det dessutom stämmer att alla poäng som varit "Safe:ade" under Diamond-året får ny giltighetstid 5 år fram i tiden när man blir nerkickad till EBG borde vartannatårs-förfarande ge de facto oändlig poänggiltighet ändå.
 
Toppen