Senaste nytt

Stämmer detta angående SAS Segments?

cbroxe

Medlem
Hej!

På grund av stormen Sven i vintras, så missade jag min ursprungliga flygning FRA-CPH-ARN med SAS.
Istället blev jag ombokat till LH FRA-ARN.
På grund av detta missade jag poäng+25% EBG bonus men också 2 qualifying SAS Segments.
Jag skickade ett mail till SAS och bad dem att ge mig mina poäng som jag skulle ha fått om jag flugit enligt min ursprungliga itinirary, samt mina 2 segment.
Efter typ 5 veckor, får jag mina poäng insatta 1225+1225.
Dock inga segment. Skickade sen ett nytt mail, där jag bad dom att ge mig mina 2 segment, och fick igår detta svaret från Eurobonus. Stämmer detta verkligen?

MVH
*****************************************


Hej,

Om det är kvalificerade flighter du menar så stämmer det att du inte har fått dessa. De har lagt till baspoängen som du skulle ha tjänat in om du hade rest med SAS men man kan inte lägga till fler kvalificerade resor.
Med Vänlig Hälsning,
XXX XXXXXXX
Sales Support Consultant
Direct Sales and Sales Support
 

Roger J

Medlem
Verkar ologiskt. Om regeln finns att man får poäng enligt ursprunglig rutt vid ofrivillig ombokning borde det gälla "hela paketet". Fråga igen om det är viktigt för dig med segmenten.
 

Jacob

Medlem
Borde inte segmenten kommit in automatiskt i samband med att de ursprungliga flygningarna postades? Eller lade de in allt som en klumpsumma?
 

Roger J

Medlem
Kan tänka mig att det är enkelt för Eurobonus att lägga in poäng på ett konto, men svårare att registrera "riktiga flygningar". Så det kanske är en praktisk grej att de skippar att lägga in segment? Dåligt i alla fall.
 
Toppen