Senaste nytt

Singapore/Malaysia med familjen - vad göra?

frta02

Medlem
Jag kommer att åka till Singapore/Malaysia igen fast denna gång med familjen i två veckor. Vi kommer att bo hos goda vänner i Singapore och had det som bas men även göra utflykter med övernattning.

Nu behöver jag förslag på t ex nån trevlig resort man kan åka till och spendera några dagar vid stranden men även trevliga utflyktsmål i både Singapore och närliggande delar av Malaysia.
Lego land och golf på Horizon Hills står redan på listan. Våra vänner är relativt nya i Singapore så de har inte järnkoll än så länge.

Fler förslag på aktiviteter och/eller trevlig resort?
 

Mickey

Medlem
På Sentosa island i Singapore har Universal Studios en temapark. Tips är att köpa VIP biljetter om du ska besöka denna då köerna till attraktionerna kan vara ganska långa.
 

lnixon

Medlem
Verkar häftigt, berätta mer!

Jag antar att du hittat nightsafari.com.sg? Djurpark, fast på natten, så att man får se även de nattaktiva djuren. Att gå längs en djungelstig i beckmörker med bara ledljus när vildhundarna börjar yla och leoparderna ryta var rätt coolt, faktiskt.

(Upplevelsen förtogs något av idioter som inte klarade av att slå av blixten på sina kameror, trots strängt blixtförbud.)
 

Fribbs

Medlem
Lite beroende på när du åker så hade jag åkt upp till öarna på Malaysiska östsidan, Tioman mfl. Langkawi tycker jag personligen inte är någon höjdare, då hade jag hellre flugit upp till Krabi eller Trang och tagit en speedboat/longtail ut till någon liten Thailänsk ö.
 

Johan_G

Medlem
Singapore Zoo som nämnts tidigare, dagtid finns det gott om shower där man visar olika djur, kvällstid finns nattsafarin. Universal studios är en höjdare. China town är ganska kul att knalla runt i. Sen finns det ju en del ljus-/musikshower och grejer på kvällarna, brukar förekomma nere vid Marina bay och även Songs by the sea ute på Sentosa. Legoland Malaysia har jag hört ska vara mindre bra så den känns inte helt nödvändig när vi har själva ur-legoland så nära Sverige. Annars är ju Sentosa som en stor lekstuga för hela familjen, ett par-tre dagar borde man ju kunna slå ihjäl på aktiviteterna som finns där.
 
Toppen