Senaste nytt

Tillgång till Star Alliance-lounge vid flygning med bolag utanför Star Alliance

aleugg

Medlem
Kan man få tillgång till Star Alliances lounger med ett EBG-kort då man reser med ett bolag som inte är medlem i Star Alliance?

Mer specifikt flyger jag från Arlanda till Bordeaux med Norweigan från terminal 5. Har EBG men inget Diners-kort eller liknande. Kan jag komma in i loungen i terminal 5? Vid svar ja, vad är chansen för att jag får ta med mig mina två farföräldrar som gäster. De har inte rest speciellt mycket och hade uppskattat upplevelsen.
 

johhenrik

Medlem
På SAS brukar man alltid få in familjen. Bör inte vara ett problem. Annars vänta bara tills en annan kommer o be dem gästa in farmor åt dig. :)
 

mha321

Medlem
På SAS brukar man alltid få in familjen. Bör inte vara ett problem. Annars vänta bara tills en annan kommer o be dem gästa in farmor åt dig. :)

Så länge det är sas egen lounge så är det väl en officiell förmån att få ta med familjen/närstående även om det är mer än en person. Däremot måste de fortfarande ha biljett på star alliance flyg.

Om det inte är sas lounge är det inte en officiell förmån, och kan också vara betydligt svårare att få till (även om metoden med att vänta på någon tredje part som kan gästa funkar där också).
 

jsn

Medlem
Så länge det är sas egen lounge så är det väl en officiell förmån att få ta med familjen/närstående även om det är mer än en person. Däremot måste de fortfarande ha biljett på star alliance flyg.

Inte på OSL, där är de stenhårda på enbart make/maka+barn, inga nadra. Jag försökte gästa in mor+far+bror en tidig söndag morgon och det var tvärstopp :mad:
 

agehall

Medlem
Inte på OSL, där är de stenhårda på enbart make/maka+barn, inga nadra. Jag försökte gästa in mor+far+bror en tidig söndag morgon och det var tvärstopp :mad:

Du sa det själv, Oslo... Norge är ett värre kommunistland än Sovjet någonsin var. Och servicekänslan saknas helt.
 

lowflyer

Medlem
Jag kan tycka det är ganska vettig prissättning (poängsättning?) med 3000 poäng för att få tillgång till loungen och på så sätt komma runt problemen som jsn råkade ut för.
Specialerbjudande - lounge - SAS
Åtminstone om man jämför med alternativet att betala "endast 249:-/person".
Men tyvärr hjälper det inte aleugg då man måste ha en SAS eller Wideroe-biljett.
 
Toppen