Senaste nytt

Kanarieöarna -> Köpenhamn eller Malmö den 21:e april under 2000?

Jag vill åka till Kanarieöarna över påsk. Jag har inga problem att hitta billiga biljetter dit, men det är dyrt att åka tillbaka. Jag kan mycket väl tänka mig att t ex ta en Ryan Air-flygning till en Europeisk stad, ta lokaltrafik till ett vandrarhem och åka vidare dagen efter. Har letat som en galning, men inte hittat något som passar min budget.

Exempel (dock aningen för dyrt): Ryan Air från Lanzarote till Milano-Bergamo. En övernattning i Milano och sedan EasyJet till Köpenhamn från Milano-Malpensa morgonen efter.

Varifrån vill du börja din resa? Var som helst på Kanarieöarna (LPA, TFN, TFS, FUE, GMZ, ACE, GGA, OZL, SPC, VDE)
Var är din destination? Köpenhamn eller Malmö
När vill/behöver du resa ut? 21:e april
När vill/behöver du komma hem? Senast 22:e april 12:00. Övernattningar på vandrarhem natten mellan 21-22 april ok.
Hur länge vill du vara borta? Enkelresa
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
Vad är din budget? 2000 kr inklusive ett incheckat 20 kg bagage och kostnader för eventuellt vandrarhem samt transport dit och tillbaka från flygplatsen.
Vad är det viktigaste för dig? Totala priset
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Spelar ingen roll
 

DrKlas

Medlem
Om du kan tänka dig att åka den 20:e så finns Air Berlin från Las Palmas till Köpenhamn via Düsseldorf för €236. Flygnummer AB2347 och AB8230.
 
Om du kan tänka dig att åka den 20:e så finns Air Berlin från Las Palmas till Köpenhamn via Düsseldorf för €236. Flygnummer AB2347 och AB8230.
Tackar för tipset, men jag kommer troligtvis välja att offra en dag på ditvägen genom att flyga torsdag kväll (direktflyg med Norwegian) istället för onsdag kväll (Iberia) för att spara 800 SEK så att offra en dag till av påskledigheten på hemvägen vill jag nog inte.
 
Toppen