Senaste nytt

OliT testar jobba på marken

OliT

Medlem
I går fick jag möjligheten att genom jobbet hänga med en sväng på Luleå airport och ta en titt bakom kulisserna. Om någon känner sig intresserad av att läsa finns ett litet reportage här: Bakom kulisserna på flygplatsen - Luleå - NSD.se

Jag tog inte med så många BC-relaterade frågor i artikeln, men kan avslöja att priotaggat bagage diskuterades. Det används tydligen fortfarande delvis på inrikes (jag såg 6-8 väskor som skulle till Stockholm med SAS) och sorteras separat. Det erkändes dock att det händer att priotaggarna missuppfattas och att grejerna lastas först.
 

johhenrik

Medlem
<sarkasm>Ang prio-tagg, det är ju förståeligt att det behövs 15 års intrimmning på en komplicerad sak som prio-taggning</sarkasm> :)

Kul reportage! :)
 

OliT

Medlem
<sarkasm>Ang prio-tagg, det är ju förståeligt att det behövs 15 års intrimmning på en komplicerad sak som prio-taggning</sarkasm> :)

Kul reportage! :)

Tack! När det är mycket att göra lånar man in folk från exempelvis säkerhetskontrollen som kommer ner och hjälper till med bagage. Det förekom också många timvikarier. Kan det vara så att utbildningen kring prio-bagage inte ges högsta prio?
 
Första gången jag läst något från NSD - jag är skåning :) Bra reportage!

Jo, priobagage är lågprio. Jag har flera gånger vid Star Alliance incheckningsdiskar behövt påminna att jag vill ha priotag.
 

Johan_G

Medlem
Man får gratulera till ett sakligt och informativt reportage bakom kulisserna med mycket matnyttigt att läsa. Det är något som jag känner blir mer och mer ovanligt idag. Hade t.ex. lokaltidningen där jag bor (SN) gett sig på något liknande på Skavsta så hade läsarna på sin höjd fått reda på att flygplanen är målade i olika färger.
 

OliT

Medlem
Kul att ni gillar artikeln! Det är mycket mer som skulle kunna finnas med, men utrymmet i papperstidningar är ju tyvärr ganska begränsat. Hur som helst var det väldigt roligt att hänga med bakom kulisserna en sväng.
 

andreas

Medlem
Kul att ni gillar artikeln! Det är mycket mer som skulle kunna finnas med, men utrymmet i papperstidningar är ju tyvärr ganska begränsat. Hur som helst var det väldigt roligt att hänga med bakom kulisserna en sväng.

Bra artikel! Till nästa spaltmeter tycker jag att tornet, fälthållningen och brandstationen är ju intressanta funktioner. Får bli nästa besök tycker jag, ;) Säg till om du vill ha kontaktuppgifter eller personlig guidning av det förstnämnda.
 
Toppen