Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Redaktionen

Medlem
Den 1 april är det premiär för vad som informellt fått namnet EuroBonus 2.0, en ordentlig uppfräschning av SAS lojalitetsprogram som idag har 3,2 miljoner medlemmar. En nyhet är att en helt ny medlemsnivå införs ovanför guld kallad EuroBonus Diamond samt att en ny app lanseras som gör det möjligt att gratis ringa till andra […]

Läs hela artikeln nedan:

Artikel på svenska:
Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar - vi sammanfattar nya SAS EuroBonus 2.0 - BusinessClass.se

Artikkel på norsk:
Nytt Diamantnivå og loungetilgang for sølvmedlemmer - vi oppsummerer nye SAS EuroBonus 2.0 - BusinessClass.no

Artikel på dansk:
SAS EuroBonus 2.0: Nyt Diamantniveau og loungeadgang for sølvmedlemmer - BusinessClass.dk
 
Känns som guldjakten är förbi, nu är det Diamantjakt. Lite som det gamla brädspelet "den försvunna Diamanten" :)

Stora frågan är väl hur tillgången på bonusbiljetter förändras?
 

johhenrik

Medlem
"Guldmedlemmar får också, precis som Diamondmedlemmar, större möjlighet att boka bonusresor med grundtanken att det ska gå att boka en bonusbiljett till ett fast pris så länge det finns platser kvar på planet. Till skillnad från Diamond gäller detta dock endast på Europalinjer, Diamond har motsvarande förmån även på långlinjerna."

Här känns det som att de kommer bli dyrare att utnyttja denna förmån kontra "vanlig" bonusresa, eller bara jag som läser in för mycket i "till ett fast pris"?
 
Bra! Det känns verkligen som att det har kommit in lite nytt välbehövligt blod i SAS.

Var självklart tungen att dubbelkolla EB-kontot nu. Jodå, 104 000 grundpoäng. Bring it on!
 

mha321

Medlem
"Guldmedlemmar får också, precis som Diamondmedlemmar, större möjlighet att boka bonusresor med grundtanken att det ska gå att boka en bonusbiljett till ett fast pris så länge det finns platser kvar på planet. Till skillnad från Diamond gäller detta dock endast på Europalinjer, Diamond har motsvarande förmån även på långlinjerna."

Här känns det som att de kommer bli dyrare att utnyttja denna förmån kontra "vanlig" bonusresa, eller bara jag som läser in för mycket i "till ett fast pris"?

Undrar om det inte är precis motsatsen de menar. Du har ju redan möjlighet att boka "ordinarie pris för poäng", men det är varierande pris. Till skillnad från vanlig bonusresa som är fast pris.

Större fråga,åtminstone för mig, är om den kommer gälla för 2-4-1.
 

johhenrik

Medlem
Undrar om det inte är precis motsatsen de menar. Du har ju redan möjlighet att boka "ordinarie pris för poäng", men det är varierande pris. Till skillnad från vanlig bonusresa som är fast pris.

Större fråga,åtminstone för mig, är om den kommer gälla för 2-4-1.

Jo, du har ju rätt i det, dock undrar jag om det fasta priset kanske blir högre än för vanliga bonusresor. Så i princip blir det 3 varianter:

1. Vanliga bonusresor
2. Bonusresor för EBG och EBD om vanliga är slut
3. cash + points

Vad gäller 2-4-1 får man ju hoppas att den fungerar på både 1 och 2 ovan.
 

TheEagle

Medlem
Känns som guldjakten är förbi, nu är det Diamantjakt. Lite som det gamla brädspelet "den försvunna Diamanten" :)

Stora frågan är väl hur tillgången på bonusbiljetter förändras?

Är också frågan jag ställer mig. Sedan undrar man ju hur det blir om C-kabinerna får färre säten vid den kommande uppgraderingen. Färre bonusplatser?
 

Isoladan

Medlem
"Den nya Diamondnivån introduceras formellt 1 april men EuroBonus kommer till en viss del även titta retroaktivt, framförallt handlar det om medlemmar med en kvalificeringsnivå som startade 1 februari 2013 eller senare och som under denna period uppnådde någon av kvalificeringskraven för Diamond...."

Hmmmm. Hade över 100.000 poäng i min kvalificeringsperiod, men den startade 1 januari 2013.... Inget Diamond för mig då?
 

megaman

Medlem
Undrar om det inte är precis motsatsen de menar. Du har ju redan möjlighet att boka "ordinarie pris för poäng", men det är varierande pris. Till skillnad från vanlig bonusresa som är fast pris.

Större fråga,åtminstone för mig, är om den kommer gälla för 2-4-1.

Kul!!

Saknar förmåner ombord för Diamond. Vore trevligt med halva priset på ombordsortimentet, eller ett kraftigt reducerat pris för macka/sallad. Jobba även vidare där så blir jag nöjd.
 
Ni skrivet inget om pandion i artikeln? Kommer den nivån finnas kvar? I så fall, kommer de få ge ett Diamond-kort (min enda chans till Diamond.2014 ;))
 
Toppen