Senaste nytt

Billig hyrbil i Las Vegas

MolleX

Medlem
Ska över till Vegas under påsken och tänkte hör om någon har bra tips på var man kan hyra bil billigt.
Tänkte annars boka på ebilhyra.se eftersom där ingår försäkringar så man slipper den extra kostnaden.
Som sagt tips mottages tacksamt :)
 

agehall

Medlem
Tänkte annars boka på ebilhyra.se eftersom där ingår försäkringar så man slipper den extra kostnaden.

Nu tänker du fel.

1) ebilhyra.se är skojare som skriver en sak och levererar något helt annat. Jag hade hyrt en cab genom dem och när jag kommer och ska hämta bilen visar det sig att firman inte ens hade cabbar! Ebilhyra vägrade ta något som helst ansvar för det inträffade.

2) Du "slipper" inte någon extrakostnad bara för att den är inbakad.


Personligen skulle jag rekommendera National. Om du anger att du är från Sverige inkluderas third-party liability och loss damage waiver, vilket är de två försäkringar du behöver. Jag kommer aldrig mer att hyra av Avis/Budget i USA eftersom jag anser att de är skojare som gör allt för att blåsa kunden. Hertz var ett alternativ tills de denna gång gav mig en Nissan Altima som gått 49000 miles(!) och i princip faller sönder.

National har dock skött sig exemplariskt under de två hyror jag haft med dem.
 
Håller med Agehall om ebilhyra.se. Har själv blivit blåst två! gånger (lättlurad?!). De hänvisat till att du fått en bil i den kategorin du bokat trots att ingenting är likt.

Själv har jag bara goda erfarenheter av Hertz i USA. Stabilt och nästan alltid uppgraderingar. Vad du än väljer så ta något av de stora bolagen. Den brukar löna sig specielt om det blir något strul med bilen.
 

MolleX

Medlem
Jag har hyrt av ebilhyra innan utan problem och då har de varit väldigt prisvärda.
Thrifty tog jag en gång och bilen jag fick var knappt körbar. Avis har på sistone varit gamla bilar så nu sist provade jag Hertz. Dock den längsta kön i hallen men ok bil, inget märkvärdigt.
Får kanske testa National och se hur det är :)
 

FLarsson

Medlem
Är i samma situation, ska till Florida i påsk och hyra bil där. Söker priser på momondo och Alamo är bland de billigaste. Hur är era erfarenheter av dem?
 

agehall

Medlem
Jag har inga färska erfarenheter från Alamo. Men över lag så är det nog same-same oavsett var man är i USA.
 

TheEagle

Medlem
Har bra erfarenheter av Hertz i USA. Bokar man via den svenska siten får man de försäkringar man behöver. Kolla sedan om du har något kreditkort som täcker självriskeleminering och betala i så fall med det.
 

majer

Medlem
Enterprise? Jag har bara goda erfarenheter av dem. Fräscha bilar, bra service och upphämtning/lämning om så behövs.
 

karho

Medlem
Lovordar också National. De har den fina featuren (i.a.f. på LAX) välj-vilken-bil-du-vill-på-parkeringen (inom den grupp du beställt). Alltid skoj att provsitta flera bilar och ta den som känns bäst.
 
Toppen