Senaste nytt

Bara trasiga saker i Turkish Airlines flygplan. Låg kvalitet!

Traveller

Medlem
Jag har skrivit om det förr, resor med Turkish Airlines (TK) och de problem som jag har haft. Akta er!!!
Nu är det dags igen och jag må då säga att det är så otroligt illa att:

- :mad:Brickorna hänger
- :mad:Väggar och brickor är fulla med gammalt kaffe.
- :mad:Stolsfickor som är trasiga och hänger
- :mad:Infotainmentsystem inte fungerar i min stol
- :mad:Stol med stolsrygg som bara faller bakåt - knapp trasig
- :mad:Slut på toapapper så jag fick torka med servetter:(.. (Kanske inte hör till kategorin ovan men.. )

Dessutom ingen varm mat på utresan tack vare att ugnarna ombord inte fungerade. :mad: Jag fick mig 5 fruktbitar, en efterrätt och en bulle. Sanslöst skitdåligt!:mad:

Detta på det flygbolag som utsågs till världens bästa 2012 - skrämmande.

Nej, kvaliteten på Turkish Airlines underhåll i kabinen är helt klart under all kritik. Bilderna nedan är tagna under resa ARN-IST-HUR HUR-IST-ARN då jag tyckte det var dags för två dagars sol och tanka lite energi och solbränna den 30 januari - 2 februari 2014.

Jag orkar faktiskt inte ens kommentera bilderna utan låter dom tala för sig själva. Det är ju inte för inte jag undrar hur det är med det övriga underhållet.

IMG_0031.jpg
Brickan hänger...
IMG_0032.jpg
Stöd till brickan med tunn filt för att allt inte skall åka av...
IMG_0029.jpg
Kaffekladdäckel på väggen
IMG_0030.jpg
Kaffekladdäckel på stolsrygg
IMG_0057.jpg
Ryggstöd som bara faller bakåt
IMG_0058.jpg
Trasiga stolsfickor
IMG_0059.jpg
Trasigt infotainementsystem
IMG_0062.jpg
Annan passagerare lagar sin bricka som är i bitar
 

johhenrik

Medlem
Ja, sånt där är irriterande. Har varit med om samma på både SAS, KLM, UA och AF genom åren, så det är ju inte bara TK. Men som sagt, det finns ju en o annan rapport om TK här på forumet och beroende på destination är det ju olika bra.
 

ESSA

Medlem
Min erfarenhet av TK är att bli utan mat (Glutenfritt) då den givits bort till annan passagerare. Några förpackningar Philadelphiaost och två glas champagne höll mig på humör ändå.
Toaletten hade en hel del kvar att önska. Jag undrade hur många legs som passerat sedan den senast såg rengöringsmedel. Det fanns dock toapapper kvar! ;-)
 

Kricka

Medlem
Måste ha varit samma plan som jag reste med senast..(?) Vi blev en timme sena då de
var tvungna att byta catering då ugnarna var trasiga - vi fick kall mat i.st.f. varm vilket
väl var ok. Det som var mycket värre var att flera av stolarna var lagade med "silvertejp".
Man undrar i sitt stilla sinne hur det står till med resten av kärran - är det silvertejp som
håller ihop landningsställ, vingar etc. ? Airline of the Year känns väldigt långt borta !
 

Jonas C

Medlem
Trist att du har råkat ut för detta! Jag har intrycket av att de håller sina kabiner hyfsat rena, men det kan ju förstås ske undantag. Däremot så är SAS 737.or inte de fräschaste i världen heller ;)

Antar att det inte finns så mycket andra val heller till HRG. Antingen charter, TK eller inrikesflyg med EgyptAir via Cairo.
 

ulagun

Medlem
Fundering.
Kan det bero på växtvärk?
TK har ju expanderat enormt sista åren och är det så att underhållssidan inte hinner med?
 
Toppen