Senaste nytt

Bästa necessär?

qwerty

Medlem
Vid min flygning till London igår så tvingades jag motvilligt inse att det var dags att skaffa en ny necessär då Security ville granska den lite extra noga och nagelsax och pincett visade sig ha försvunnit in i fodret nånstans.

Tänkte höra; vad har ni för necessär (modell/märke) och vad är viktigaste eller bästa egenskap?

Tacksam för tips!
 

maswan

Medlem
En genomskinlig knappt 1 liter stor grej. Jag kan med lite våld få in den i en 1l-ziplock, men jag har aldrig behövt göra det, inte ens i USA.
 

agehall

Medlem
Eftersom vätskereglerna tvingar in det mesta i plastpåsen så blir det ju mest rakhyveln och eltandborsten som ska med. Jag har kvar min Swiss Army-necessär som jag använder till detta, men egentligen är den för stor. Det jag uppskattar med den jag har, är att man kan hänga upp den med en krok och då ha den lättillgänglig i badrummet.
 

sembl

Medlem
Ikeas 3l zip loc kör jag med. Rymmer allt jag behöver ha med. Dock i london så brukar de vara kinkiga var 5 gång då den är för stor så då packar jag om den till två zips a 1 l.

Dock på sista usa karibien resan körde jag med en 3l fryspåse då min ikea hade gått sönder.

Som Senator kommenterade. Du har allt perfekt packat i din väska, koll på alla produkter, mode etc men kör med en plastpåse
 
Jag har inte använt necessär de senaste 20 åren - tycker de blir ofräscha ganska snabbt. Använder istället zIplock-påsar som jag kastar efter varje resa.
 

agehall

Medlem
Många av oss är praktiskt lagda. Det finns ingen anledning att lägga massor av pengar på vissa saker - de blir helt enkelt inte bättre av det...
 
Toppen