Senaste nytt

First eller Business class på British Airways

HerrFlyiboy

Medlem
Vi planerar en trip till WDW/Orlando, FL från GOT-LGW/LHR-MCO mellan Aug 26 och Sep 3. Vi har hittat bra priser på BA för business R/T 32.000 SEK eller business ena vägen och first andra vägen för 43.000 SEK. Vilket är smartast om man vill göra det senare alternativet, First på outbound och business homebound eller tvärtom? Tacksam för råd.

HerrFlyiboy

ps...några specials sign ups för Avios?
 

Storsteffe

Medlem
First ut helt klart och se till att ha några timmar i CCR. Om det är värt 11k beror på ens egen situation, jag tycker inte det.
 

Jonas C

Medlem
32000kr låter ändå rätt dyrt för att vara Business. Lufthansa körde nyligen en First kampanj till MCO för 26000kr t/r.
 

TheEagle

Medlem
Låter som ordinarie businesspris utan att ha kollat upp det närmare. Jag skulle avvakta med att boka! BA kommer säkert ha en ny businessclassrea som täcker aug-sep någon gång sent i vår. Borde kunna komma under 20.000 kr och har du riktigt tur kanske 12-14.000 kr.
 

agehall

Medlem
Glömde att säga att priserna 32.000/43.000 SEK är för 2 pers, således 16.000 SEK resp 21.500 SEK per pers.

Aningen viktig detalj... Då skulle jag säga att priset är rätt ok men jag skulle nog nöja mig med Club World och lägga pengarna på något annat. BA är inte dåliga i F, men de är inte fantastiska heller...
 

Senator

Moderator
Jag skulle aldrig betala för Förstaklass på BA med pengar, men det hade jag (och har) gjort med Lufthansa och Swiss.

Fundera dock på vad som är bäst: flyga via JFK + extra segment till MCO eller byta mellan LHR och LGW. Personligen hade jag åkt via JFK. Inte alls sugen på ett byte i London med trafiken på M25an
 

doc

Medlem
Jag har åkt ARN-LHR/LGW-MCO flera gånger och tycker det fungerar i regel bra med National Express-bussen mellan flygplatserna. Jag skulle inte flyga via JFK, då flygningarna blir mycket kortare och vill man sova på hemresan funkar det bättre om flygningen är något längre. Inte heller jag skulle betala för att åka First på en så kort resa. Spara pengarna istället och använd de Avios ni får till att uppgradera till First vid något annat tillfälle.
 
Toppen