Senaste nytt

Partners som inte längre blir förvånade oavsett vad man ska hitta på

Häromkvällen frågade jag min fru om jag kunde hitta på något i helgen med en kompis. Hon svarade att det skulle nog gå fint, hennes föräldrar kan ställa upp och hjälpa till med dottern. "Vad ska du göra?" frågade hon. Jag började berätta om min kompis som hade en kupong som snart löpte ut och den var tvungen att användas osv osv.

Hon avbröt mig "jaja, vad ska ni göra?".

Jag svarade "Vi tänkte flyga BA First ner till Sydafrika och sedan vidare till Zimbabwe för att ta några öl vid Victoriafallen. Hemma söndag eftermiddag".

Hon bara skakade på huvudet. Knappt förvånad.

Ni som är gifta eller har partners - är dom lika vana att ni drar iväg på dumheter?
 

charlesswe

Medlem
Ja... det är inte mig som förvånar henne nu, snarare tvärtom! Säg att jag börja berätta om en ev. reseplan med lite tricks, omvägar, fast inte galna grejer alltså... nu kommer hon tillbaka med förslag för att göra ännu "värre", i F :)

Och sen om jag bara berättar av någon tricks som involverar att flyga F i 30t för lite peng så vill hon bara följa med, ingen "dra iväg och flyg F utan mig" längre...
 
Last edited:

FlyingFire

Medlem
Fick idag frågan "Kom du hem ordentligt?"

Mitt svar blev "Jodå, tidig morgon, men satt längst fram i Go med blockat mittsäte. Bra flygning"

Inte det svaret hon förväntade sig, men hon var inte förvånad heller.
 

Alx

Medlem
Eftersom min sambo följer med mig på 99% av alla resor så har han vant sig efter alla år tillsammans. Det tog dock ett tag för honom att inse hur mycket bra input jag faktiskt får från BC.se till mina(våra?) resebeslut. Numera frågar han om det är en deal postad av Dr. Miles Andreas Eriksson eller någon annan?! Sedan jag hittade bc.se så reser vi på minst 1 long haul i månaden. Varav allt fler är deals eller poängreseupplägg (läs USDM) hittade på bc.se.

Kör! Brukar vara standardsvaret innan jag har hunnit fullfölja "frågan" om vi ska boka! :eek:
 

miles

Medlem
Stämmer in i kören här om hur bc.se nått oanad status även hos tidigare komplett ointresserad sambo. Har för det mesta rest eko/eko+ privat men sen ett par år är det ju slut med den plågan :D Vi har ännu inte drabbats av first class syndrome men det kommer väl det med...Så jag har full frihet vad gäller galna resor, poänginköp m m numera.
 

flapps

Medlem
Min fru frågar hela tiden när VI skall dra iväg på nåt kul och om jag har fått några nya tips på resor :rolleyes:... Jag är redan ute och flänger på turnér så det hade aldrig och kommer nog aldrig att hända att jag skulle få dra iväg på nån F eller C historia utan henne. Sen att hon tycker att vissa av er är helt skruvade som tar en resa bara för att, är ju en helt annan historia :D
Vill härmed då skylla på bc.se och mitt liv kommer inte bli detsamma igen........

/flapps
 

Storsteffe

Medlem
Har nästan alltid med mig sambon och kan väl säga att förståelsen för "kreativa" resvägar är begränsad. A-B så fort som möjligt är det som gäller. Resa bara för att toppa upp miles/status anses allmänt vansinnigt i klass med tända brasan med tusenlappar, ja ni förstår problemen detta skapar..
 

Jakob K

Medlem
Hon var helt frågande tills hon fick eget guldkort i näven utan att ha fattat hur det gick till riktigt. Nu undrar hon bara "vart vi ska flyga nästa gång". :)

Jag har gett henne BCS - och får nog skylla mig själv, eller möjligen er här på forumet.

Ja herregud.....
 
Min sambo har väl börjat förlika sig med mitt flygintresse. Numer blir hennes reaktion mer: "What´s in it for me?".

Dessutom har hon själv drabbats av BCS. Vid senaste resan till NY berättade jag inte i vilken kabin resan skulle genomföras(som ett litet test). Hon hävdade hela tiden att det inte spelade någon roll i vilken kabin vi skulle åka, det viktiga var resmålet. När resan närmade sig och vi stod för att checka in på Arlanda undrade hon lite försiktigt, med stora rådjursögon som tittade fram under luggen, om det inte var business vi skulle åka med eftersom hon faktiskt inte tyckte om att resa i ekonomi längre... Hon blev nöjd när hon insåg att det var LX C som vi skulle åka med. :)
 
Toppen