Senaste nytt

Vad tycker ni om Malmö Aviation?

Gralq

Medlem
Jag är nästan uteslutande en SASperson har jag märkt, men p.g.a. flytt av jobbet i Stockholm så kommer Bromma att bli ett rätt attraktivt alternativ (13 minuter från Bromma mot 50 minuter från Arlanda till nya kontoret).

Vad tycker ni andra om MA? Funkar bra? Negativa sidor jämfört med SAS? Positiva sidor?
 

jumbooze

Medlem
Jag flög nyligen min första Mmx-Bma-mmx men jag åste säga att det är väldigt smidigt.


image-881311750.jpg

Varm brioche, citroncreme och äppelklyftor med kanel. Väldigt bra för att ingå i priset.
 

dino_81

Medlem
Jag uppskattar Malmö Aviation av flera orsaker.

Snabb och smidig incheckning, Bromma "ligger bättre till", det bjuds alltid på något och jag gillar Avromaskinerna.

Negativt är ett, för mig, oattraktivt bonusprogram samt att man tillämpar free seating. Något som jag dock uppskattade tidigare men har ändrat mig.
 

Robin_L

Medlem
Malmö Aviation är enligt mig det bästa inrikesbolaget. Gratis kaffe/te/vatten inkl. tilltugg (macka, bulle eller liknande). Även varm handduk. Det som drar ner är bonusprogrammet som är ganska värdelöst. Ett tips är att sitta längst bak om man vill ha gott om plats. De 3-4 sista raderna är 2-2, medan övriga rader är 3-3. Ofta inget problem att komma av fort då de vanligtvis öppnar dörrarna både fram och bak.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Bromma som flygplats är överlägsen Arlanda.

Bromma är bra för den som inte uppskattar flygplatser, miljön och känslan. Visst, vill man dyka upp en kvart före avgång så är det ett klockrent val. Jag saknar däremot inte utomhuspromenaden en iskall januaridag inför morgonfakiren till Bryssel.

Ang. Malmö Aviation: fördelarna och nackdelarna har redan lyfts tycker jag. Bonusprogrammet är för svagt för att det ska vara ett bra alt. När jag började flyga Bryssel-Stockholm lade jag poängen på MAVIAs BP. Sedan gick det upp för mig att det var klokare att satsa på SN Privilege...
 

Agö

Medlem
Jag tycker också att deras Avro-kärror är väl slitna. Blir sannolikt ett rejält lyft med Bombardier CSeries.
 
Fördelen med Aviation tycker jag är att de har trevlig crew samt att de alltid bjuder på något. I övrigt så finns det en del att önska:

Free seating är påfundet av djävulen.
Bonusprogrammet, går det att göra något kul öht av det?
Flygvärdigheten. SAS 737:eek:r har sällar problem i det svenska busvädret, Avro-kärrorna verkar tycka sämre om svensk höst/vinter.
 

Gralq

Medlem
Det låter lite som jag hade misstänkt, men lite mer negativt. =)

Så frågan jag får ställa mig då är helt enkelt om tidsvinsten är värd möjligheten till bättre bonusprogram, valbar seating, större flygplats med allt det innebär osv.
 

doc

Medlem
Jag tycker mycket om att flyga med TF. De är alltid fantastiskt servicevänliga och flexibla. Man får alltid ett leende när man flyger med dem. Något litet att äta för alla är helt klart trevligt ombord och jag har inget emot att flyga Avro. Ett tips är att stiga på bak och ta en av deras 2 + 2 platser som finns där. Att Avron nästan i ur och skur kan landa på halva banan på UME och därmed taxa direkt in till terminalen istället för att som 737-orna vända om gör att man sparar lite tid på marken också. Jag har inget emot att flyga från BMA. Incheckad på nätet går jag direkt till säkerhetskontrollen där det sällan är kö och därefter direkt till gaten, genom Malmö Aviations speedgate (som inte är särskilt smart utformad) och ombord. Visst, bonusprogrammet är inte det roligaste och det är väl enligt mig enda svagheten. Men jag tycker inte jag har rätt att klaga när jag kan få tur och returbiljetter för 900 kr BMA - UME och dessutom får bra service och något att äta.
 
Toppen