Senaste nytt

Söker: Tokyo - Okinawa t/r i november 2014

FFS

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Tokyo eller närliggande plats
Var är din destination? Okinawa
När vill/behöver du resa ut? I början av november
Hur länge vill du vara borta? 4-7 dagar
Hur många personer som skall resa? 2
I vilken kabinklass? Economy
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inte jätteviktigt, men Star Alliance vore ett plus då jag har *G
Vad är din budget? helst under 10000kr för 2
Vad är det viktigaste för dig? Direktflyg vore ett plus
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag hittar biljetter för lite drygt 5000kr/person via ITA Matrix med JAL eller ANA.
Det känns dyrt tycker jag. Finns det några andra alternativ?
 

Dr. Miles

Expert
Kolla SKYMARK, de verkar ha biljetter ner mot 100 USD för Tokyo-Naha, men en så länge bara biljetter för våren.

Japanska flygbolag brukar sälja endast 2 månader framåt på inrikes flygningar. Längre framåt blir det bara normalpriset.
I samband med internationella flygningar kan man boka långt framåt.

Om det hade varit inom 2 månader hade man kunnat boka med United miles för 6.000 UA miles per enkelresa till imorgon.
http://www.businessclass.se/forum/s...-united-mileage-plus-awards-3.html#post207897
 

m10

Medlem
Ett alternativ kan vara att boka ett paket med flyg+hotell via japansk resebyrå, som t. ex. H.I.S. eller JTB. Vi åkte två personer från Tokyo till Naha med ANA i slutet av oktober, rimligt transferhotell i centrala Naha och sen bra beach resort två nätter för runt ¥140.000, det vill säga typ 4500 SEK/pers. Bokat via JTB. Betalade lite extra för optimala avgångstider. November är lågsäsong, så förmodligen inte omöjligt att få ännu bättre boende för dom slantarna.

Dock, som Dr. Miles påpekar här ovan: svårt att få till bra pris om man bokar långt innan. Vi hade ganska exakt två månaders framförhållning.

Kan vara värt att hålla utkik här: Japan Domestic Travel Packages - | ACROSS·No.1 TRAVEL.com - TOKYO / H.I.S. travel agency | International Airline Tickets Alt maila dom för pris i november.

(OBS: Nov 3 är helgdag, så bra att undvika om möjligt.)
 

PILOTEN

Medlem
Jag flög Jetstar i Economy Narita - Naha i Maj i år och det kostade c:a 1500 kr/person om jag minns rätt, men det var iofs lågsäsong. Flygningen var helt ok.
 
Toppen