Senaste nytt

Måltid på SAS Köpenhamn-Bangkok

090034208

Medlem
Skall åka SAS till BKK nu i februari. Undrar angående måltid/servering på denna rutt när både tur/retur resan sker så pass sent på dygnet. Serveras normal middag eller är det "lättare" mat som serveras i denna sena timme ( avgång kl 22.50 och kl 00.25) eller borde man äta i loungen före? Vi åker i economy med pending till Y/C. Thai serverar ju full middag på denna rutt oberoende klockslag.
 

Agö

Medlem
I C är det i vart fall normal middag, brukar inledas strax efter midnatt och, beroende på humör, avslutas 01:30...Sedan är det frukost innan landning i BKK 15:20.
 

miles

Medlem
Och detta gäller även för hemresan med ännu senare tidpunkt.
Japp, i samtliga klasser.

Edit: något OT men det tenderar att vara något turbulent vid frukostserveringen på väg till Bangkok, iaf varje gång jag flugit den rutten. 90 minuter före landning, slår nästan aldrig fel.

Edit två: personligen brukar jag äta före avgång, sitta och kludda med en risig biff stroganoff efter midnatt är inte min grej. Om ni nu inte hamnar i C.
 
Last edited:

Ozz

Medlem
I höstas när vi flög rutten erbjöds vi också ett "fast-meal-alternativ" som vi valde för att få sova snabbt, har för mig att det var nån ceasarsallad el. liknande.

Tyvärr serverades den i princip samtidigt med att övriga C-kabinen fick sin mat och tanken med att äta före alla andra var bortkastad.

Att dessutom försöka sova med vagnslammer gjorde hela grejen med snabbmat onödig, däremot tycker jag att det är lite enklare att sova på en lättare måltid än en tung biff med tillbehör precis innan sängdags.

Hurvida de serverar fast meal i economy vet jag inte.
 

Agö

Medlem
I höstas när vi flög rutten erbjöds vi också ett "fast-meal-alternativ" som vi valde för att få sova snabbt, har för mig att det var nån ceasarsallad el. liknande.

Tyvärr serverades den i princip samtidigt med att övriga C-kabinen fick sin mat och tanken med att äta före alla andra var bortkastad.

Att dessutom försöka sova med vagnslammer gjorde hela grejen med snabbmat onödig, däremot tycker jag att det är lite enklare att sova på en lättare måltid än en tung biff med tillbehör precis innan sängdags.

Hurvida de serverar fast meal i economy vet jag inte.

Exakt. Ganska meningslöst koncept imo. När jag flög hem från BKK senast tyckte jag nästan synd om personen som satt på 2H. En halvtimme in i middagsserveringen insåg jag att jag, sittandes på 2G, inte pallade mer (klockan var väl runt 2.00 då) och valde att slagga istället. Gick bra trots vagnslammer och full middagsservering men det berodde nog på rikligt intag av drinkar i Lebuas skybar under eftermiddagen. Och Bose QC15.
 

Jacob

Medlem
Det är middag åt båda hållen, men en lite mer komprimerad sådan än om du hade åkt på en dagsflygning (t.ex. Skandinavien-New York som avgår på förmiddagen).

Express option tycker jag generellt är bra, dock samtliga gånger jag flugit till/från Bangkok med SAS har måltidsserveringen varit skapligt effektiv och fungerat bra ändå i kombination med vettig sömn (om det är främst är tiden det handlar om). Annat var det när jag åkte t.ex. KLM Amsterdam-Bangkok förra året som avgick vid 18-tiden då de körde all-in på serveringen. Middagen var inte färdigserverad förrän över tre timmar efter avgång, det kändes mindre skoj på en nattflygning på tio timmar.
 
Toppen