Senaste nytt

Erfarenheter av Qantas first suite?

Palazzi

Medlem
Jaha, då börjar planeringen inför sommarsemestern. Trött på snö och och kyla (iofs började vintern sent) så känns det som om det blir betydligt sydligare breddgrader i sommar.

Jag har uppmärksammat att ingen på BC.se har skrivit en rese-rapport för Qantas F suite, men det är ju inte omöjligt att någon ändå testat kabinen (?)

OM någon testat Qantas i F så skulle jag önska svar på följande frågor:
1. Var resan till belåtenhet?
2. Hur var first-loungen i Sydney?
..Om någon testat A380 o 747-400...
3. Vilken flygplanstyp erbjöd bästa komforten vs stämning?

De tester jag läst på engelska lovar gott, men har inte funnit någon som jämfört a380 mot 747. Den enda skillnad man kan se direkt är att a380 erbjuder marginellt mer benutrymme.

Skulle vara tacksam för svar :) Om ingen ännu testat det jag efterfrågat så kommer givetvis en reserapport (i någon form) efter resan. Troligen blir det avresa i juli-augusti...
 
Jag hade chansen att boka LHR-SIN-SYD på QF A380 F för ca 34.500kr i betald F för fyra år sedan men valde SQ A380 C i slutändan (för 25.500kr). Ångrar det idag!
 

Dr. Miles

Expert
När jag flög med Qantas i Business class för några år sedan och då såg jag deras First class kabin.
Om jag kommer ihåg rätt var stolen placerad snett men det såg rymligt ut.

Förresten, det kostar "bara" 80.000 AAdvantage miles per enkelresa i First class mellan Europe-zon och South Pacific-zon.

Screenshot20140128_1.png

För att du gick miste om dina 4 QF segment för att nå Gold? ;)
Nya, denna routing (LHR-SIN-SYD) skulle ge endast 2 segments om man inte byter plan i Singapore.
 

Palazzi

Medlem
Tackar! T.o.m billigare än att boka med Alaska Milage plan från/till USA.
Poängrea på AA just nu, så det tackar vi för :).
Får väl bestämma resrutt lite noggrannare vid ett senare skede, men lika bra att köpa på sig poäng!
 

Jonas C

Medlem
Håller själv utkik efter nästa Alaska rea. Känns lite lockande att göra en JFK-HKG-JNB i Cathay First. Kanske något för sommaren 2015 :)
 
Toppen