Senaste nytt

Komfort i SAS Airbus A320 jämfört med B737-800?

Hej!
Relativt nyligen har jag flugit både SAS A320(168 stolar) & B737-800(186 stolar)
Bägge var fullsatta och jag satt på 25F på bägge flighterna.
Jag upplevde komforten mycket bättre i SAS A320.
Inredningen kändes mer "gedigen" och läslampan var mycket bättre hos A320.
Stolen verkade vara lite bredare också på A320 än 737-800.. Är det så eller var det bara en inbillning?
Är det någon mer än jag som upplever en stor komfort skillnad på SAS A320 jämfört med 737-800?
 

fmansson

Medlem
Upplever samma sak. Däremot är det ganska usel komfort på vissa rader i 321:an.

De A320 som SAS flyger, är dessa gamla Spanairflyg eller är de fabriksnya?
 
Upplever samma sak. Däremot är det ganska usel komfort på vissa rader i 321:an.

De A320 som SAS flyger, är dessa gamla Spanairflyg eller är de fabriksnya?

Såvitt jag förstått är det 2 ex Spanair kärror.
Övriga A320 ska komma leasade via Airbus och tidigare ha flugit för Indigo.
Samtliga kärror verkar ha fått en helt ny kabininredning och ny fin SAS målning. Det är kanske därför vi upplever SAS A320 som nya flygplan? De är verkligen fräscha i kabinen :)
 

Agö

Medlem
Agree. Bästa kärran i flottan jämte CRJ-900. Fräscha, luftiga, bekväma. Söker aktivt avgångar med A320 från CPH.
 
Samma här!
Varje gång jag ska flyga ARN-CPH-ARN tittar jag efter lämpliga avgångar som flygs med mina 3 favoriter A320, CRJ-900NG eller Boeing 717.
CRJ-900 är ovanlig på CPH-ARN men ibland sätts den in..särskillt på lördagar har jag noterat :)
 

sembl

Medlem
A321 an flyger stadigt mellan ARN-CPH och upplever den klart mer luftig än 737 orna. Och det känns som att det är mer benutrymme men det tror jag inte utan att upplevelsen blir lite bättre.
 
A

Aurora

Guest
Kommer an på hvilken 737-800 man møter på, men jeg er enig i at A320/321 er mye mer behagelig enn 186-stoler varianten av 737-800. Har hatt en 4,5 timers chartertur ARN-JTR-ARN i disse 186-stoler variantene av B738, og det var en trivelig opplevelse (så det er ikke SÅ grusomt ;) ).Men det er absolutt trangere enn airbusene :)
 
Toppen